چرا داشتن یک وب سایت برای کسب و کار مهم است؟

وب سایت برای کسب و کار

بسیاری از کسب و کارها، هنوز به دنبال همان روش های سنتی گذشته برای بازاریابی و فروشِ محصولات و خدمات خود هستند و داشتن یک وب سایت خوب برای کسب و کارشان را امری تشریفاتی تلقی می کنند. اما در دنیای امروز که اکثر مشتریان، وقت خود را در اینترنت می گذارنند، داشتن یک وب سایت خوب برای کسب و کار اهمیت دو چندان دارد!

داشتن یک وب سایت در کسب و کار اینترنتی امری ضروری است . اما با پیشرفت هر روزه تکنولوژی و وابستگی بیشتر مردم به اینترنت فعال بودن  یک وب سایت ، به تنهایی کافی نیست بلکه باید بر اساس درخواست مخاطبین  پیش رفت. با پیشزفت تکنولوژی و گرایش مردم به استفاده از تلفن های هوشمند باید وب سایت را برای انواع تلفن های هوشمند بهینه کرد.هر کسب و کار آنلاین نیاز به یک وب سایت کسب و کار اینترنتی دارد امکاناتی که یک وب سایت در کسب و کار اینترنتی برای ما فراهم می کند در هیچ ابزاری دیگری نمی توان یافت .در دنیایی که بسیاری از کارها بر پایه اینترنت انجام می‌گیرد و مردم بیشتر وقت خود را در اینترنت می‌گذرانند، داشتن  وب سایت کسب و کار اینترنتی مزیت بزرگی محسوب می‌شود.

 

دلایل داشتن وب سایت در کسب و کار اینترنتی

1- بازاریابی

امروزه موتورهای جستجو بدون صرف هیچ هزینه ای می توانند کار بازاریابی را برای کسب و کار شما دهند؛ اگر یک وب سایت خوب داشته باشید و روی چند کلمه کلیدی مرتبط با کسب و کارتان محتوا تولید کرده باشید، زمانی که فردی به دنبال اطلاعاتی در مورد خدمات و یا محصولات سایت شما باشد، این موتورها فرد را به سمت وب سایت شما هدایت می‌کنند. میزان بازدیدکننده سایت شما به عوامل زیادی وابسته است اما در بدترین حالت چیزی در حدود ۵۰ نفر در روز توسط موتورهای جستجو به یک سایت هدایت می‌شوند. هر وب‌سایت همواره با متقاضیان اطلاعات و محصولات فقط یک کلیک فاصله دارد و در تمامی ساعات شبانه روز و روزهای تعطیل نیز فعال است.

هم چنین مطالعه کنید:   چگونه برای کسب و کار اینترنتی مشتری جلب کنیم؟

2-همیشه در دسترس هستید

وب سایت در کسب و کار اینترنتی ، کسب و کار اینترنتی شما را بصورت شبانه روزی باز نگه می‌دارد و شما را قادر خواهد کرد که ۲۴ ساعت شبانه روزدر میدان رقابت حضور داشته باشید. در ساعاتی که هیچ نیروی انسانی نمی‌تواند جوابگوی مشتریان باشد و یا محصول شما را به مشتری جدید معرفی کند سایت این کار  را به خوبی انجام می‌دهد.

3- اعتمادسازی

مهم ترین عامل جهت آغاز فرآیند خدمات رسانی به مشتریان، اعتماد سازی است؛ زیرا تا زمانی که مشتری به کسب و کارما اعتماد نداشته باشد حتی سوال هم از ما نمی پرسد چه برسد به اینکه از ما خرید کند. به یاد داشته باشید که مشتریان قبل از خرید محصولات و خدمات، از شما اعتماد می خرند. لذا داشتن یک وب سایت خوب بعنوان رسانه ای جهت بازتاب اعتماد مشتریان گذشته و نمایش گواهینامه ها و مجوزهای رسمی، نماد اعتماد الکترونیکی و غیره، بسیار مهم است. بسیار از مشتریان قبل از خرید وب سایت ارائه دهنده محصول یا خدمات را بررسی می کنند، نظر مشتری های قبلی را جویا می شوند، مجوزها را نگاه می کنند و بطور کلی پس از احراز اصالت کسب و کار ما اقدام به ثبت سفارش می کنند.

 

4-صرفه جویی در زمان

به عنوان صاحب یک کسب و کار اینترنتی، شاید فکر کنید توان پرداخت هزینه‌های یک وب سایت را ندارید. اما سایت در کسب و کار اینترنتی باعث صرفه‌جویی در همه‌ی زمینه‌ها از قبیل بازاریابی اینترنتی، برقراری ارتباط و اطلاع رسانی می شود. به این صورت که با راه‌اندازی وب سایت کسب و کار اینترنتی نیازی نیست که هزینه‌های زیادی را صرف کانالی از بازاریابی کنید که مخاطب هدف مشخصی ندارد.

هم چنین مطالعه کنید:   راه اندازی کسب و کار اینترنتی

 

5- ارتباط با مشتریان

یکی از ابزارهای بسیار مفید و کارآمد جهت برقراری ارتباط بلند مدت بین شما و مشتریانتان، داشتن یک وب سایت خوب برای کسب و کارتان است؛ جایی که علاوه بر اطلاع رسانی از خدمات خود به مشتریان، می توان نظرسنجی کرد، مشتریان را تهییج کرد، آن ها را سر گرم کرد، پیگیری کرد و پلی ساخت جهت توسعه بانک اطلاعاتی مشتریان.

 

6-برند سازی

اکثر برندهایی که  موفق اند دارای وب سایت در کسب و کار اینترنتی هستند. می توان گفت بدون سایت کسب و کار اینترنتی برندسازی امکان پذیر نیست و اصلا فایده ای هم ندارد. شما از طریق سایت تان می توانید برندسازی خود را انجام دهید. هر چیزی که در سایت شما منتشر می شود و یا هر خدمت یا محصولی که ارائه می کنید باعث ارتقاء برندتان می شود, و همین وجود سایت اعتماد مشتریان و کاربران را بالا می برد و برند شما را معروفتر می کند.

برای امتیاز به این نوشته روی ستاره ها کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 2.3]
برای عضویت در خبرنامه ما و دریافت جدیدترین مقالات جذاب، ایمیل خود را وارد نمایید.

Responses

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Responses

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ChatGPT چیست؟

ChatGPT چیست؟

ChatGPT چیست؟ chatgpt چیست؟ بریم باهم ببینیم این ابرغول که بسیاری از کسب و کار هارو نگران و خودش رو حسابی در دل مردم جهان

مديريت کسب و کار

مديريت کسب و کار (Managing)

هدايت و راهبرى کسب و کار هيچ زن و يا مردى در دنياى کسب و کار تنها نيست. در اين حيطه شما نيازمند کمک افراد

درس های مدیریتی از یاران حلقه

سه گانه ارباب حلقه ها یکی از فیلم های مورد علاقه من در تمام دوران بوده است. بیشتر به این دلیل که یکی از موارد