بهینه‌سازی باند پرواز برای کارآفرینان نوپا

کارآفرینان با تجربه اغلب در مورد “باند پرواز” کسب‌وکارهایشان صحبت می‌کنند، که نشان‌دهنده باقی‌مانده‌ی زمانی است که برای یک کسب‌وکار جوان تا زمانی که پرواز کند یا با شکست مواجه شود، باقی‌مانده است. این زمان معمولاً با تقسیم پول باقی‌مانده در بانک بر نرخ مصرف ماهیانه‌ی سرمایه‌ی کسب‌وکار یا تقسیم بر نرخ خالی کردن حساب محاسبه می‌شود. به عنوان مثال، یک کسب‌وکار نوپایی که یک میلیون دلار در بانک دارد و هر ماه صد هزار دلار مصرف می‌کند، باند پرواز متوقع برابر با ۱۰ ماه خواهد بود.

وقتی پول یک کسب‌وکار جوان تمام می‌شود، دو راه برای گسترش باند پرواز وجود دارد:

  1. کاهش هزینه‌ها: کاهش هزینه‌ها می‌تواند شامل کاهش هر هزینه‌ای باشد که در دوره بازخورد-ساختن-اندازه‌گیری-یادگیری مؤثر باشد. این چرخه می‌تواند به کاهش اتلافات منجر شود. کاهش هزینه‌ها می‌تواند به کسب‌وکار کمک کند که به‌طور آرام‌آرام بیشتر یاد بگیرد، اما باید مطمئن شوید که این کاهش‌ها به اندازه‌ی کافی نباشد تا کسب‌وکار به تعطیلی نزدیک شود.

  2. جذب سرمایه بیشتر: کسب‌وکار می‌تواند سعی کند سرمایه بیشتری جذب کند تا باند پروازش را گسترش دهد.

اندازه‌گیری و بهبود باند پرواز

اندازه‌گیری دقیق باند پرواز کسب‌وکار نوپا از طریق محاسبه تعداد چرخش‌های باقی‌مانده‌اش انجام می‌شود. این تعداد چرخش‌ها نشان‌دهنده تعداد فرصت‌هایی است که کسب‌وکار دارد تا به طور بنیادین استراتژی‌های خود را تغییر دهد. از لنز چرخش‌ها استفاده کردن، به جای لنز زمان، یک راه‌حل دیگر برای بزرگ‌کردن باند پرواز است. این به این معناست که کسب‌وکار باید سعی کند با هزینه‌های کمتر یا در زمان کمتر، به اندازه‌ای که لازم است برای یادگیری معتبر، بیاموزد.

هم چنین مطالعه کنید:   استراتژیست کیست؟

تمام تکنیک‌هایی که در مورد مدل نوپای کسب‌وکار مطرح شده‌اند، این هدف را دنبال می‌کنند. بهبود باند پرواز اساسی‌ترین چالش یک کسب‌وکار نوپاست و برای موفقیت در دنیای کسب‌وکار، لازم است که این چالش را با استراتژی‌های مناسب و بهینه‌سازی منابع متحمل شوید.

 

برای امتیاز به این نوشته روی ستاره ها کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
برای عضویت در خبرنامه ما و دریافت جدیدترین مقالات جذاب، ایمیل خود را وارد نمایید.

Responses

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Responses

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مديريت کسب و کار

مديريت کسب و کار (Managing)

هدايت و راهبرى کسب و کار هيچ زن و يا مردى در دنياى کسب و کار تنها نيست. در اين حيطه شما نيازمند کمک افراد

درس های مدیریتی از یاران حلقه

سه گانه ارباب حلقه ها یکی از فیلم های مورد علاقه من در تمام دوران بوده است. بیشتر به این دلیل که یکی از موارد

کسب و کار انلاین

پیش نیاز کسب و کار انلاین چیست؟

پیش نیاز کسب و کار انلاین به شدت متغیر و وابسته به نوع فعالیت،محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهید است.با این حال، برخی از پیش

پنج اس (S) رهبری

پنج اس (S) رهبری

لارنس ام میلر درکتاب “از مدیریت تا رهبری” به پنج ابزار رهبری سازمان برای هدایت موثر سازمان اشاره می کند. این پنج ابزار یا روش