سرمایه گذاری ارزشی چیست؟

سرمایه گذاری ارزشی چیست؟

سرمایه گذاری ارزشی یک استراتژی سرمایه گذاری است که در آن فقط سهم‌‌ هایی انتخاب می‌شوند که قیمت آن‌ها از ارزش ذاتیشان کمتر است. سرمایه گذاران ارزشی به طور مستمر به دنبال سهم‌ های ارزان هستند. سرمایه گذارانی که از این استراتژی استفاده می‌کنند، معتقدند که بازار نسبت به اخبار خوب و بد بیش از حد واکنش نشان می‌دهد.

بنابراین، نوسانات قیمتی سهام از وضعیت بنیادی شرکت‌ها در بلندمدت ناشی نمی‌شود و می‌توان با شناسایی سهم هایی که کمتر از ارزش ذاتیشان قیمت گذاری شده‌اند، سود کرد.

وجود سهم‌های ارزان در بازار احتمالا به دلیل رفتار غیرعقلایی سرمایه گذاران است و سرمایه گذاران ارزشی تلاش می‌کنند تا از این رفتار غیرعقلایی به نفع خود استفاده نمایند. آن‌ها این کار را از طریق انتخاب سهم هایی که نسبت قیمت به ارزش دفتری یا نسبت قیمت به سود هر سهم آن‌ها کمتر از میانگین است، انجام می‌دهند و یا به سراغ سهم‌هایی می‌روند که سود نقدی بیشتری پرداخت می‌کنند. البته مواردی که ذکر شد به تنهایی برای تعیین سهام مناسب کافی نیستند و عوامل متعددی در این زمینه باید بررسی گردند.

 

معضل سرمایه گزاران ارزشی 

معضلی که سرمایه‌گذاران ارزشی با آن مواجه هستند، تعیین دقیق ارزش ذاتی سهم است. ممکن است دو تحلیلگر با در اختیار داشتن اطلاعات یکسان، در مورد یک شرکت، ارزش ذاتی متفاوتی را تخمین زنند. به همین دلیل مفهوم کلیدی دیگری که در زمینه سرمایه گذاری ارزشی مطرح می‌گردد، میزان حاشیه ایمنی سرمایه گذاری است. سرمایه گذاران ارزشی برای در امان ماندن از خطاهای مربوط به تخمین ارزش ذاتی، اغلب سهم هایی را خریداری می‌کنند که قیمت بازار آن‌ها با اختلاف زیادی از ارزش ذاتیشان پایین‌تر باشد.

هم چنین مطالعه کنید:    استفاده از مناسبت ها برای بازاریابی و جذب مشتری

 

رشد در سرمایه گذاری ارزشی

علاوه بر این سرمایه گذاری ارزشی تا حدی ذهنی و وابسته به طرز تفکر سرمایه گذار است. برخی از سرمایه گذاران ارزشی فقط به دارایی ها و سودهای فعلی شرکت نگاه می‌کنند و هیچ ارزشی را برای رشد آتی شرکت در نظر نمی‌گیرند. برخی دیگر ممکن است استراتژی کاملا متفاوتی داشته باشند و فقط بر رشد آتی و جریانات نقدی شرکت تمرکز کنند. علی رغم روش‌های متفاوتی که سرمایه گذاران ارزشی استفاده می‌کنند اما همه آن‌ها باور دارند که باید چیزی را بخرند که به نظرشان بسیار ارزان‌تر از ارزش واقعیش باشد.

 

سرمایه گذاری ارزشی به زبان ساده

سرمایه گذاران ارزشی افرادی هستند که رویکرد بلندمدت و محافظه کارانه دارند. سرمایه گذاران ارزشی برخلاف اکثر سرمایه گذاران، به هیچ عنوان احساسی عمل نمی‌کنند. آن‌ها بر مبنای وضعیت بنیادی شرکت ارزش ذاتی سهام را تخمین می‌زنند. سپس به سراغ ارزش بازاری سهام می‌روند. اگر ارزش بازاری سهام از ارزش ذاتی آن بسیار پایین‌تر باشد، اقدام به خرید سهام می‌کنند.

برای امتیاز به این نوشته روی ستاره ها کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
برای عضویت در خبرنامه ما و دریافت جدیدترین مقالات جذاب، ایمیل خود را وارد نمایید.

Responses

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Responses

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مديريت کسب و کار

مديريت کسب و کار (Managing)

هدايت و راهبرى کسب و کار هيچ زن و يا مردى در دنياى کسب و کار تنها نيست. در اين حيطه شما نيازمند کمک افراد

درس های مدیریتی از یاران حلقه

سه گانه ارباب حلقه ها یکی از فیلم های مورد علاقه من در تمام دوران بوده است. بیشتر به این دلیل که یکی از موارد

کسب و کار انلاین

پیش نیاز کسب و کار انلاین چیست؟

پیش نیاز کسب و کار انلاین به شدت متغیر و وابسته به نوع فعالیت،محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهید است.با این حال، برخی از پیش