اهداف طراحی سایت

داشتن هدف برای طراحی سایت اولین قدمی است که باید برای داشتن سایت بردارید.

اما برای داشتن یک هدف چه مواردی را باید در نظر گرفت.

انواع وب سایت ها بسته به اینکه مخاطبان مورد نظر چه کسانی هستند، اهداف مختلفی دارند. برخی برای فروش محصولات و بعضی وب سایت ها برای اطلاع رسانی می باشند ، در حالی که برخی دیگر صرفاً برای سرگرمی هستند. بیایید نگاهی به برخی از انواع مختلف وب سایت ها طرای شده در دنیا بیاندازیم.

 ۱- سایت آموزنده و علمی

هدف از یک وب سایت اطلاعات محور ، انتقال اطلاعات خاص و مفید به  مخاطب خاص است تا خواننده چیز جدیدی را یاد بگیرد یا یک موضوع را بهتر درک کند. این وب سایت ها درمورد اطلاعات عملی تری قرار گرفته اند و ممکن است شامل “چگونه” ، نکات و ترفندها ، رفع و تعمیر ، راهنمایی ، اطلاعات پشتیبانی ، راهنمایی ها ، دستورالعمل ها و غیره باشند.

۲- سایت سرگرمی

این وب سایت ها اطلاعات سرگرم کننده ای به بازدید کنندگان نمایش می دهند. مجلات آنلاین ، وب سایت های شایعه گرا ، اخبار افراد مشهور ، ورزشی ، فیلم ، هنر ، وب سایت های طنز ، و غیره. این وب سایت ها به گونه ای طراحی شده اند که به راحتی قابل پیمایش هستند و همیشه به روز می شوند تا بتوانند کاربران را برای کسب اطلاعات به روز به سمت خود بازگردانند. با استفاده از محتوای پویا مانند فیلم ها ، پادکست ها ، نمایش اسلایدها و غیره می توان این سایت ها را جذاب تر کرد.

هم چنین مطالعه کنید:   تو اونقدری پول نداری که نداشتن استراتژی رو ادامه بدی

۳- وب سایت های فروشگاهی

هدف از وب سایت های فروشگاهی فروش انواع محصولات دیجیتالی و فیزیکی به کاربران است. این سایت ها برای به دست آوردن میزان فروش بیشتر باید به به خوبی بهینه شوند. برای دستیابی به این موفقیت ، وب سایت های فروشگاهی باید تمام تکنیک هایی فروش آنلاین را که ثابت شده باعث افزایش شانس خرید می شوند اجرا کنند. بسیاری از عوامل مهم وجود دارد که به ایجاد یک وب سایت موفق فروشگاهی کمک می کند مانند:

از بین بردن موارد غیرمربوط در طی مراحل خرید ، آسان بودن پرداخت ، ساخت وب سایت سریع و جذاب ، معرفی محصولات مرتبط به کاربران، تحریک خریداران با کوپون های خرید ، کاهش مراحل سبد خرید، جذب دوباره خریداران گذشته ، ترغیب به خرید بازدیدکنندگان گذشته که هنوز خریداری نکرده اند و ….

۴- وب سایت های تجاری مبتنی بر خدمات

هدف طراحی سایت تجاری مبتنی بر خدمات ، ترغیب بازدید کنندگان به تبدل شدن به مشتری خدمات شرکت شوند. این کار با معرفی شرکت به عنوان ارائه دهنده خدمات قابل اعتماد ، به بازار هدف انجام می شود.

بازدید کنندگان با بررسی وب سایت های خدمات دهندگان قبل از برقراری هرگونه تماس تلفنی ، ارائه دهندگان خدمات بالقوه را از مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهند. در طی این فرایند ، آنها در تلاشند تا بهترین شرکتی را پیدا کنند که پاسخگوی نیازهای خاص آنها باشد. آنها در تلاشند تا مشخص کنند که شرکت چقدر تخصصی عمل می کند، کیفیت کاری که آیا ارائه می دهد انتظاراتشان را برآوده می کند و این شرکت چند سال سابقه فعالیت و کار دارد. با ارائه اطلاعات و مقالاتی که دانش شما را نشان می دهد ، یک نمونه کار بصری از کار شرکت ، فیلم ها ، تاییده های مشتری های قبلی و غیره به بازدید کنندگان کمک می شود که تصمیم بهتری برای انتخاب شرکت برگزیده بگیرند.

هم چنین مطالعه کنید:   گزارش گیری از تلگرام

۵- وبلاگ نویسی

هدف از یک وبلاگ ارائه یک وب سایت می باشد که به طور منظم به روز می شود و که توسط یک فرد یا گروه کوچک مدیریت می شود و به سبک غیر رسمی یا محاوره ای نوشته می شود. وبلاگ ها با استفاده از تعدادی سرویس رایگان ، مانند بلاگفا ، به راحتی بصورت آنلاین راه اندازی می شوند. بسیاری از وبلاگ های شخصی و حرفه ای وجود دارند که خواندن آنها سرگرم کننده می باشد و معمولا بینش و تفکرات بسیار شخصی به زندگی نویسنده را انعکاس می دهد. وبلاگ ها می توانند برای اهداف سرگرمی استفاده شوند یا به عنوان ژورنال آنلاین مورد استفاده قرار گیرند و یا توسط شرکت ها استفاده شوند تا مشتریان خود را نسبت به آنچه اتفاق می افتد باخبر نگه دارند. مشخصه وبلاگ این است که برای یک فرد که آموزش حرفه ای و فنی ندیده بسیار آسان می باشد.

۶- وب سایت های رسانه های اجتماعی

هدف طراحی سایت های رسانه های اجتماعی سهولت اشتراک و ارتباط با دوستان ، خانواده ، همکاران ، آشنایان و حتی افراد غریبه است. وب سایت های رسانه های اجتماعی برای ایجاد شبکه ای از افراد ساخته می شوند تا بتوانند با هم در تماس باشند ، تجربیات روزانه ، عکس ها ، علاقه ها ، تنظیمات برگزیده و غیره را به اشتراک بگذارند. شبکه های اجتماعی می توانند برای مقاصد شخصی و تجاری استفاده شوند. شرکت ها از شبکه های اجتماعی برای ایجاد ارتباط مستقیم با مشتریان استفاده می کنند که به آنها اجازه می دهد تا در مورد محصولات و خدمات خود بازخورد کسب کنند و به آنها اجازه می دهد اطلاعات بیشتری راجع به آنچه مشتریانشان واقعاً نیاز دارند و می خواهند به دست بیاورند.

برای امتیاز به این نوشته روی ستاره ها کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
برای عضویت در خبرنامه ما و دریافت جدیدترین مقالات جذاب، ایمیل خود را وارد نمایید.

Responses

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Responses

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مديريت کسب و کار

مديريت کسب و کار (Managing)

هدايت و راهبرى کسب و کار هيچ زن و يا مردى در دنياى کسب و کار تنها نيست. در اين حيطه شما نيازمند کمک افراد

درس های مدیریتی از یاران حلقه

سه گانه ارباب حلقه ها یکی از فیلم های مورد علاقه من در تمام دوران بوده است. بیشتر به این دلیل که یکی از موارد

کسب و کار انلاین

پیش نیاز کسب و کار انلاین چیست؟

پیش نیاز کسب و کار انلاین به شدت متغیر و وابسته به نوع فعالیت،محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهید است.با این حال، برخی از پیش