استفاده از مناسبت ها برای بازاریابی و جذب مشتری

# ?
? چند وقت پیش برای عیادت دوستم به بیمارستان می‌رفتم در مسیر به اولین گل فروشی مراجعه کردم. تا دسته گلی را تهیه کنم. در هنگامی که گل‌فروش، گل را برای من آماده می‌کرد. به من گفت: اگر می‌خواهید می‌توانم اسم و تلفن شما را در دفترم یادداشت کنم تا تاریخ تولد همسرتان و روز ازدواجتان را یادآوری کنم و یک روز قبل با شما تماس بگیرم.
? من هم موافقت کردم. یک دفتر سررسید که کنار گذاشته بود، کاملاً پر از اسامی کسانی بوده که می ‌خواستند که این کار برایشان انجام شود.
? از او پرسیدم سود این کار برای او چیست؟ ایشان گفت: من هنگامی که با کسی تماس می‌گیرم و می‌گویم فردا روز تولد همسرتان است اگر دوست دارید یک ساعت خاص اعلام کنید تا من دسته گلی را برای شما آماده کنم تا معطل نشوید. بسیاری از افرادی که با آنها تماس می‌گیرم موافقت می‌کنند. او به من گفت: من بابت یک تماس ممکن است 100 تومان هزینه کنم، اما از هر سه تماس حداقل 20 هزار تومان درآمدزایی می‌کنم و گل می‌فروشم.
? نکته: فقط کافی است کمی تمرکز کنید و ببینید چه کاری را می‌توانید انجام دهید تا مشتری را طلسم کنید. حتما نیازی نیست همیشه مشتری به دنبال شما بیاید گاهی می توانید خیلی ساده و بدون ایجاد مزاحمت برای مشتری شما به دنبال وی بروید و او را به خرید ترغیب کنید. در  موارد بسیار زیادی همچون مثال بالا این تکنیک جواب میدهد.
? نکاتی کاربردی در ارتباط با فروش

1⃣ هرگز رقیب را نکوبید!
2⃣ به جای تخفیف سعی کنید امتیاز بدهید. اگر تخفیف میدهید حتما امتیاز بگیرید و اگر تخفیف میدهید طوری باشد که مشتری بگوید “واووو” تخفیف گرفتم!
3⃣ اگر مشتری میگوید محصول گران است یعنی دارد میگوید محصول ارزش ندارد. پس ارزش محصول را بالا ببرید و قیمت را کم نکنید.
4⃣ قراداد را اول جلسه روی میز نگذارید. این یعنی آمدم پول تو را بگیرم و آدم ها از اینکه پول آنها را بگیرند خوششان نمیاید.
5⃣ هیچوقت قرارداد خالی دست مشتری ندهید حتما فیلد های قرارداد را پر کنید و تحویلش بدهید.
6⃣ حواستان باشد در حین مذاکره ۴۰ ثانیه وجود دارد که مشتری آماده هست به شما بله بگوید اگر استفاده نکنید فروش را باخته اید.
7⃣ باید سیگنال های خرید را تشخیص بدهید تا بتوانید ۴۰ ثانیه را تشخیص بدهید و قرارداد را ببندید.
8⃣ همیشه بیاد داشته باشید چهار عنصر که موجب میشود محصول شما برای مشتری جذاب باشد عبارتند از :

? منبع :  ایستارتاپس

Responses

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Responses

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مديريت کسب و کار

مديريت کسب و کار (Managing)

هدايت و راهبرى کسب و کار هيچ زن و يا مردى در دنياى کسب و کار تنها نيست. در اين حيطه شما نيازمند کمک افراد

درس های مدیریتی از یاران حلقه

سه گانه ارباب حلقه ها یکی از فیلم های مورد علاقه من در تمام دوران بوده است. بیشتر به این دلیل که یکی از موارد

کسب و کار انلاین

پیش نیاز کسب و کار انلاین چیست؟

پیش نیاز کسب و کار انلاین به شدت متغیر و وابسته به نوع فعالیت،محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهید است.با این حال، برخی از پیش