استفاده از مناسبت ها برای بازاریابی و جذب مشتری

# ?
? چند وقت پیش برای عیادت دوستم به بیمارستان می‌رفتم در مسیر به اولین گل فروشی مراجعه کردم. تا دسته گلی را تهیه کنم. در هنگامی که گل‌فروش، گل را برای من آماده می‌کرد. به من گفت: اگر می‌خواهید می‌توانم اسم و تلفن شما را در دفترم یادداشت کنم تا تاریخ تولد همسرتان و روز ازدواجتان را یادآوری کنم و یک روز قبل با شما تماس بگیرم.
? من هم موافقت کردم. یک دفتر سررسید که کنار گذاشته بود، کاملاً پر از اسامی کسانی بوده که می ‌خواستند که این کار برایشان انجام شود.
? از او پرسیدم سود این کار برای او چیست؟ ایشان گفت: من هنگامی که با کسی تماس می‌گیرم و می‌گویم فردا روز تولد همسرتان است اگر دوست دارید یک ساعت خاص اعلام کنید تا من دسته گلی را برای شما آماده کنم تا معطل نشوید. بسیاری از افرادی که با آنها تماس می‌گیرم موافقت می‌کنند. او به من گفت: من بابت یک تماس ممکن است 100 تومان هزینه کنم، اما از هر سه تماس حداقل 20 هزار تومان درآمدزایی می‌کنم و گل می‌فروشم.
? نکته: فقط کافی است کمی تمرکز کنید و ببینید چه کاری را می‌توانید انجام دهید تا مشتری را طلسم کنید. حتما نیازی نیست همیشه مشتری به دنبال شما بیاید گاهی می توانید خیلی ساده و بدون ایجاد مزاحمت برای مشتری شما به دنبال وی بروید و او را به خرید ترغیب کنید. در  موارد بسیار زیادی همچون مثال بالا این تکنیک جواب میدهد.
? نکاتی کاربردی در ارتباط با فروش

1⃣ هرگز رقیب را نکوبید!
2⃣ به جای تخفیف سعی کنید امتیاز بدهید. اگر تخفیف میدهید حتما امتیاز بگیرید و اگر تخفیف میدهید طوری باشد که مشتری بگوید “واووو” تخفیف گرفتم!
3⃣ اگر مشتری میگوید محصول گران است یعنی دارد میگوید محصول ارزش ندارد. پس ارزش محصول را بالا ببرید و قیمت را کم نکنید.
4⃣ قراداد را اول جلسه روی میز نگذارید. این یعنی آمدم پول تو را بگیرم و آدم ها از اینکه پول آنها را بگیرند خوششان نمیاید.
5⃣ هیچوقت قرارداد خالی دست مشتری ندهید حتما فیلد های قرارداد را پر کنید و تحویلش بدهید.
6⃣ حواستان باشد در حین مذاکره ۴۰ ثانیه وجود دارد که مشتری آماده هست به شما بله بگوید اگر استفاده نکنید فروش را باخته اید.
7⃣ باید سیگنال های خرید را تشخیص بدهید تا بتوانید ۴۰ ثانیه را تشخیص بدهید و قرارداد را ببندید.
8⃣ همیشه بیاد داشته باشید چهار عنصر که موجب میشود محصول شما برای مشتری جذاب باشد عبارتند از :

هم چنین مطالعه کنید:   کسب درآمد از فروش فایل

? منبع :  ایستارتاپس

برای امتیاز به این نوشته روی ستاره ها کلیک کنید!
[کل: میانگین: ]
برای عضویت در خبرنامه ما و دریافت جدیدترین مقالات جذاب، ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه ويژگي لازم براي مديران عامل در شرايط آشفته كنوني

سه ويژگي لازم براي مديران عامل در شرايط آشفته كنوني

چگونه تحت فشار بهتر عمل كنيم من و همكارانم به دنبال شناسايي كيفيتي بوديم تا رهبراني را توصيف كند كه در چنين محيط خشن و سختي برتري دارند و بهتر عمل مي‌كنند. ما داده‌هاي مربوط به كارآيي حدود 200 داوطلب

مهم‌ترين اصول موفقيت در تجارت

مهم‌ترين اصول موفقيت در تجارت

*. نسبت به تجارت ديدگاهي همه جانبه و كلي داشته باشيد و هدف خود را فقط صرف يك كالا نكنيد. سرمايه خود را براي توليد و توزيع چندين محصول تجاري به كار بريد. براساس تجربه‌هاي مديران و كارآفرينان، تنوع، تفاوت

5 مزیت استخدام فرد مناسب

5 مزیت استخدام فرد مناسب

سرمایه گذاری زمانی روی فرد مناسب در استخدام، باعث برگشت این سرمایه گذاری در زمان شرکت شما می شود. مهم نیست که موقعیت مورد نظر چقدر بزرگ یا کوچک است، پر کردن یک جای خالی شغلی کار دشواری است. بسیاری

وفاداری مشتری

وفاداری مشتری مبتنی بر عملکرد حافظه

وفاداری مشتری مبتنی بر عملکرد حافظه است!! هر سازمانی آرزوی کسب مشتریان وفادار را دارد. هرچند، وقتی این صحبت استراتژیک می شود که چگونه می توان مشتریان وفادار بیشتری داشت، هرکسی به طور قابل توجهی اظهارنظرهایی را ارایه می نماید.