شایستگی ضروری است

⭕️ شایستگی ضروری است
شایستگی یعنی اینکه برای خودتان و کارکنانتان معیار های بسیار بالا بگذارید و به آنها پایبند باشید. افرادی که قرار است با شما کار کنند و در راه اهداف  تعریف شده سازمان با شما همکاری کنند باید شایستگی و توانمندی بالایی باشند. در غیر اینصورت سر راه شما به طور آشکار و یا پنهان خواهند ایستاد و در نهایت این شمایید که نتوانسته اید به اهداف دست پیدا کنید. بنابراین افراد نالایق را با سخت گیری بالا، منضبط کرده و فعال کنید در غیر اینصورت از گزینه اخراج به سرعت استفاده و هرگز تعلل نکنید.

به دلیل مهربانی و فرهنگ احساساتی بودن ما ایرانیها که در جای خود بسیار تحسین برانگیز است، مدیران ایرانی بسیار اهل مدارا هستند و به امید روزی که یک فرد نالایق بهبود پیدا کند و شایستگی لازم را از خود بروز دهد افراد نالایق را در سازمان خود تحمل می کنند و فرصت های بهبود بسیاری را به همین سادگی از دست می دهند. شما اینطور نباشید مهربان باشید اما در جای خود…

قاطعیت داشته باشید و هرگز از اهداف خود دست نکشید همیشه در مسیر تغییر افرادی هستند که مدام در گوش شما دم از نشدن میزنند، شما توجهی نکنید وگرنه ترمز شما خواهند شد.
⭕️اهدافتان را درست انتخاب کنید

برخی از اهداف خیلی بیشتر از اهداف دیگر در رسیدن سازمان به رویایش مؤثر است. در هر روز چند ساعت کاری، که بیشتر در اختیار ندارید پس منطقی است که تلاش های خود را بر اهدافی متمرکز کنید که تحقق آنها بيشترين تأثير را در موفقیت سازمان دارد.

هم چنین مطالعه کنید:   نکاتی درباره ایجاد تغییر شغلی موفق

برای اهدافی که تحقق آنها اثر چندانی در موفقیت سازمان ندارد، انرژی نگذارید
⭕️ مراقب تزریق تصمیمات باشید

اغلب جریان اطلاعات در سازمان از پایین به بالاست. اطلاعات از پایین ترین سطح سازمان به سمت بالاترین سطح جریان پیدا می کند، سپس این اطلاعات توسط سطوح بالاتر تبدیل به تصمیم شده و به سمت سطوح پایین بر می گردد. در این میان مهم است که شاخص های درست و صحیحی برای اندازه گیری اطلاعات و تبدیل آنها به تصمیم داشته باشید.

بسیار دیده شده است که به دلیل عدم تسلط مدیر بر سیستم اندازه گیری، از سطوح پایین، تصمیمات به سطوح بالا تزریق می شود. تصور کنید نتیجه این تصمیمات چه میشود؟
♻♻♻♻♻♻♻♻♻♻

منبع

https://telegram.me/succeswork

 

برای امتیاز به این نوشته روی ستاره ها کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
برای عضویت در خبرنامه ما و دریافت جدیدترین مقالات جذاب، ایمیل خود را وارد نمایید.

Responses

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Responses

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مديريت کسب و کار

مديريت کسب و کار (Managing)

هدايت و راهبرى کسب و کار هيچ زن و يا مردى در دنياى کسب و کار تنها نيست. در اين حيطه شما نيازمند کمک افراد

درس های مدیریتی از یاران حلقه

سه گانه ارباب حلقه ها یکی از فیلم های مورد علاقه من در تمام دوران بوده است. بیشتر به این دلیل که یکی از موارد

کسب و کار انلاین

پیش نیاز کسب و کار انلاین چیست؟

پیش نیاز کسب و کار انلاین به شدت متغیر و وابسته به نوع فعالیت،محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهید است.با این حال، برخی از پیش