دلایل موفقیت استیو جابز در کسب‌ و کار

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

در این مقاله می خواهیم نکاتی که استیو جابز موسس شرکت اپل از آن ها برای موفقیت رعایت می کرد را برای شما شرح دهیم. مردم به شما نمی‌گویند که به چه چیزی نیاز دارند.
آنها می‌توانند آنچه می‌خواهند را به شما بگویند، و معمولاً در راستای چیزهایی بهتر، سریعتر و ارزانتر از وضع موجود است.
برای مثال در دهه ۸۰ مشتریان اپل دستگاهی بهتر، سریعتر و ارزانتر از اپل ۲ می‌خواستند. هیچکس تقاضای مکینتاش نمی‌کرد.

کارآفرینان موفق چیزی خلق می‌کنند که مردم نمی‌توانند نیازشان به آن را، به روشنی بیان کنند.

متخصصین نمی‌توانند به شما بگویند که چه‌کاری باید انجام دهید.
متخصصین در بیان اشکالات کار، استاد هستند ولی نمی‌توانند در چگونگی حل مشکل شما را راهنمایی کنند.

تکنولوژی آینده در زمینه کاری‌تان را پیش‌بینی کنید.
در سال ۱۸۳۰ یخ‌سازان توسط کارخانه‌های یخ‌سازی محو شدند. در سال ۱۸۵۰ کارخانه‌های یخ‌سازی توسط شرکت‌های یخچال‌سازی محو شدند.

کارآفرینی حقیقی زمانی رخ می‌دهد که به تکنولوژی بعدی کوچ کنید یا خودتان آن را خلق کنید.

طراحی را مد نظر قرار دهید.
شاید برای همه کاربران مهم نباشد ولی به اندازه‌ای مهم است که سبب موفقیت یک کسب‌وکار می‌شود. داشتن رابط کاربری آسان برای یک کالا یا خدمات دیگر کفایت نمی‌کند اکنون کالا یا خدمات شما باید زیبا و تحسین برانگیز بوده و با روش خوشایندی کارش را انجام دهد. استیو جابز و اپل بدین شیوه انتظارات مردم را برای همیشه بالا بردند.

ارزش همان قیمت نیست.
قیمت یک کالا عددیست که روی آن نوشته شده است. ارزش یک کالا مجموع هزینه‌ها و سودهای آن است. بعضی چیزها با قیمت بالاتر می‌تواند ارزش بهتری داشته باشد زیرا هزینه‌هایی مثل آموزش را کاهش می‌دهد و نتایج بهتری در بر دارد. روی قیمت تمرکز نکنید، روی فراهم نمودن ارزش‌های ارتباطی تمرکز کنید.

اگر میخواهی یک کارآفرین باشی، باید به ایده‌ات باور داشته باشی.
به این دلیل است که استیو جابز دنیا را دگرگون کرد در صورتی‌که بیشتر مردم منتظر بودند تا دنیا دگرگون شود.

پست های مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید