دلایل موفقیت استیو جابز در کسب‌ و کار

Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp
دلایل موفقیت استیو جابز در کسب‌ و کار
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp

در این مقاله می خواهیم نکاتی که استیو جابز موسس شرکت اپل از آن ها برای موفقیت رعایت می کرد را برای شما شرح دهیم. مردم به شما نمی‌گویند که به چه چیزی نیاز دارند.
آنها می‌توانند آنچه می‌خواهند را به شما بگویند، و معمولاً در راستای چیزهایی بهتر، سریعتر و ارزانتر از وضع موجود است.
برای مثال در دهه ۸۰ مشتریان اپل دستگاهی بهتر، سریعتر و ارزانتر از اپل ۲ می‌خواستند. هیچکس تقاضای مکینتاش نمی‌کرد.

کارآفرینان موفق چیزی خلق می‌کنند که مردم نمی‌توانند نیازشان به آن را، به روشنی بیان کنند.

متخصصین نمی‌توانند به شما بگویند که چه‌کاری باید انجام دهید.
متخصصین در بیان اشکالات کار، استاد هستند ولی نمی‌توانند در چگونگی حل مشکل شما را راهنمایی کنند.

تکنولوژی آینده در زمینه کاری‌تان را پیش‌بینی کنید.
در سال ۱۸۳۰ یخ‌سازان توسط کارخانه‌های یخ‌سازی محو شدند. در سال ۱۸۵۰ کارخانه‌های یخ‌سازی توسط شرکت‌های یخچال‌سازی محو شدند.

کارآفرینی حقیقی زمانی رخ می‌دهد که به تکنولوژی بعدی کوچ کنید یا خودتان آن را خلق کنید.

طراحی را مد نظر قرار دهید.
شاید برای همه کاربران مهم نباشد ولی به اندازه‌ای مهم است که سبب موفقیت یک کسب‌وکار می‌شود. داشتن رابط کاربری آسان برای یک کالا یا خدمات دیگر کفایت نمی‌کند اکنون کالا یا خدمات شما باید زیبا و تحسین برانگیز بوده و با روش خوشایندی کارش را انجام دهد. استیو جابز و اپل بدین شیوه انتظارات مردم را برای همیشه بالا بردند.

ارزش همان قیمت نیست.
قیمت یک کالا عددیست که روی آن نوشته شده است. ارزش یک کالا مجموع هزینه‌ها و سودهای آن است. بعضی چیزها با قیمت بالاتر می‌تواند ارزش بهتری داشته باشد زیرا هزینه‌هایی مثل آموزش را کاهش می‌دهد و نتایج بهتری در بر دارد. روی قیمت تمرکز نکنید، روی فراهم نمودن ارزش‌های ارتباطی تمرکز کنید.

هم چنین مطالعه کنید:   بيمارى مديريت چیست؟

اگر میخواهی یک کارآفرین باشی، باید به ایده‌ات باور داشته باشی.
به این دلیل است که استیو جابز دنیا را دگرگون کرد در صورتی‌که بیشتر مردم منتظر بودند تا دنیا دگرگون شود.

برای امتیاز به این نوشته روی ستاره ها کلیک کنید!
[کل: میانگین: ]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

الن دیب در کتاب پرطرفدار خود به نام «برنامه بازاریابی یک صفحه‌ای» می‌نویسد: «یک»، خطرناک‌ ترین عدد در بازاریابی و به طور …

رابرت دانهام با توجه تجارب خود و مشاهده رفتار سایر مدیران ارشد اجرایی ، ۱۳ اشتباه فاحش را شناسایی کرده است که …

اگر به شما بگویند که هفته آینده قرار است یک سفر اکتشافی به قطب داشته باشید، آیا هیجان‌زده نمی‌شوید؟ بدیهی است که …

چابک چابک چیست تاریخچه چابک ارزش های اصلی چابک تصور های غلط در مورد چابک نقاط قوت و ضعف ابزارهای مورد نیاز …