دلایل عدم تمایل مدیران و سرپرستان به اعمال انضباط چیست؟

دلایل عدم تمایل مدیران و سرپرستان به اعمال انضباط چیست؟

💊 هر روزه مدیران و سرپرستان با مشکلات رفتاری کارکنان مواجه می‌شوند. این مشکلات از خوابیدن در محل کار، بی‌توجهی به مقررات سازمان، عدم پاسخگویی سریع به مشتریان تا غیبت، دزدی و آزار جنسی را شامل می‌شود. در این موارد مسئله «انضباط کارکنان» مطرح می‌شود. اما، مدیران ممکن است به خاطر دلایلی به اجرای برنامه‌های انضباطی بی‌تمایل باشند. برخی از دلایل اصلی این بی‌توجهی عبارت‌اند از:

1️⃣ فرهنگ سازمانی اجتناب از انضباط
اگر هنجارهای سازمانی از جریمه کردن کارکنان حمایت نکند، احتمال کمتری وجود دارد که مدیران برنامه‌های انضباطی در پیش بگیرند.

2️⃣ فقدان حمایت
بسیاری از مدیران به خاطر ترس عدم حمایت از تصمیماتشان، از انضباط استفاده نمی‌کنند.

3️⃣ خطاکار بودن
بیشتر مدیران اذعان دارند، قبل از اینکه مدیر شوند خودشان این خطاها را مرتکب می‌شدند و نمی‌توانند کارکنان را بخاطر همان خطاهایی که خودشان قبلا انجام می‌دادند، ادب کنند.

4️⃣ ترس از دست دادن دوستان
مدیران به خاطر ترس از دست دادن دوستان یا آسیب دیدن روابط بین فردی دست به انضباط نمی‌زنند.

5️⃣ اجتناب از دست دادن زمان
فرایند انضباطی زمان‌بر است. مدیران به خاطر از دست ندادن زمان بخصوص زمانی که احساس کند مدیر بالا دستی تصمیمات او را برگشت می‌دهد، از اعمال انضباط خودداری می‌کند.

6️⃣ ترس از دادخواهی
مدیران به شدت از مورد بازخواست قرار گرفتن در رابطه با اعمال انضباط کارکنان اجتناب می‌کنند. بنابراین ترجیح می‌دهند که دست به اقدام انضباطی نزنند.

✅ بنابراین، اگر احساس می‌کنید که نیاز است در شرکت یا سازمان شما اقدامات انضباطی انجام شود، موانع فوق را باید از پیش‌روی مدیران بر دارید.

هم چنین مطالعه کنید:   مديريت کسب و کار (Managing)

🎯 پنج قاعده کلی برای موفقیت طرح جانشین پروری”

قاعده اول، كه قواعد بعدي همه بر روي آن بنا نهاده مي‌شوند، تمركز بر توسعه است. مديريت جانشين پروري بايد يك سيستم منعطف و مبتني بر فعاليت‌هاي توسعه‌اي باشد. هدف اين برنامه‌ها، آماده‌سازي كانديداهاي جانشيني از طريق شيوه‌هاي آموزش حين كار و فعاليت‌هايي از قبيل تفويض اختيار، براي تصاحب مشاغل هدف مي‌باشد.

قاعده دوم، تمركز بر مشاغل كليدي در برنامه جانشینی است؛ مشاغلي كه براي سلامت بلند مدت سازمان لازم هستند نه همه مشاغل.

قاعده سوم، آشكارا بودن سيستم و دوري از ابهام است. برنامه جانشين پروري مي‌بايست به شكل كاملاً شفاف پياده و ارا شود، و افراد در هر لحظه، از وضعيت خود با خبر باشند. در اين سيستم‌ها، رويه‌ها و قوانين به همة افراد سازمان انتقال داده مي‌شود. شاید در گذشته بر پنهان کردن برنامه تاکید می‌شد ولی امروزه با توجه به مزایای شفافیت، اعتقاد بر آشکارسازی برنامه است.

قاعده چهارم، اندازه‌گيري مستمر پيشرفت و دوري كردن از ذهنيت سنتي برنامه‌ريزي جايگزيني است. مديران مي‌بايست به شكل مستمر وضعيت سيستم و هر كدام از كانديداها را تحت نظر داشته باشند تا مطمئن شوند كه مسير پيشرفت به درستي طي مي‌شود.

و قاعده پنجم، منعطف نگاه داشتن سيستم مي‌باشد. طراحان سيستم مي‌بايست بر اساس بازخوردهايي كه از مجريان دريافت مي‌كنند، نقائص سيستم را برطرف كرده و به بهبود مستمر آن مبادرت ورزند.

در سال‌های اخیر سازمان های دولتی و غیر دولتی ایران به سمت پیاده سازی این برنامه ها حرکت کرده اند. برای بهره برداری هر چه موثرتر از این برنامه و رسیدن به اهداف اصلی آن، رعایت قواعد جانشین پروری، لازم و ضروری است.

برای امتیاز به این نوشته روی ستاره ها کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
برای عضویت در خبرنامه ما و دریافت جدیدترین مقالات جذاب، ایمیل خود را وارد نمایید.

Responses

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Responses

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مديريت کسب و کار

مديريت کسب و کار (Managing)

هدايت و راهبرى کسب و کار هيچ زن و يا مردى در دنياى کسب و کار تنها نيست. در اين حيطه شما نيازمند کمک افراد

درس های مدیریتی از یاران حلقه

سه گانه ارباب حلقه ها یکی از فیلم های مورد علاقه من در تمام دوران بوده است. بیشتر به این دلیل که یکی از موارد

کسب و کار انلاین

پیش نیاز کسب و کار انلاین چیست؟

پیش نیاز کسب و کار انلاین به شدت متغیر و وابسته به نوع فعالیت،محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهید است.با این حال، برخی از پیش