خطرناک‌ ترین عدد در بازاریابی 🔥

الن دیب در کتاب پرطرفدار خود به نام «برنامه بازاریابی یک صفحه‌ای» می‌نویسد: «یک»، خطرناک‌ ترین عدد در بازاریابی و به طور کلی در کسب و کار است.

وقتی شما «یک» مشتری مهم دارید؛ اطلاعات‌ تان از بازار را از «یک» منبع اطلاعاتی جمع‌ آوری می‌کنید؛ بخش عمده‌ای از محصول‌تان در «یک» کانال توزیع به بازار عرضه می‌شود؛ یا برای تبلیغات بیشتر از «یک» نوع رسانه استفاده می‌کنید؛ در حالت «اتکاء به یک منبع» قرار گرفته‌اید که حالت بسیار خطرناکی است

کسب و کار و بازاریابی‌ تان به «یک منبع» وابسته نکنید

وقتی کسب و کار و بازاریابی‌ تان به «یک منبع» وابسته می‌شود، کمترین تغییری در آن منبع، به معنای ایجاد مشکلات بزرگ برای شماست. مثلا وقتی نیمی از تولیدتان را به یک مشتری می‌ فروشید، اگر آن مشتری دچار مشکل مالی شود و نتواند تعهداتش به شما را پرداخت کند، شما تا مرز ورشکستگی پیش می‌روید

💡 برای مثال، وقتی گوگل الگوریتم موتور جستجوی خود را تغییر داد، خیلی از وب‌ سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی که فقط به «بازاریابی موتور جستجو» برای مشتری‌ یابی اتکاء کرده بودند، ورشکسته شدند، چون وقتی مشتری کلمه مورد نظرش را جستجو می‌کرد، دیگر نام آن وب‌سایت‌ها و فروشگاه‌ها در صفحه اول گوگل ظاهر نمی‌شد و آن کسب و کارها هم راه دیگری برای ارتباط با مشتری نداشتند

برای همین همیشه از خودتان بپرسید: «اگر این یک مشتری، یک کانال توزیع، یک روش بازاریابی، یک … را از دست بدهم، چه اتفاقی برای کسب و کارم رخ می‌دهد؟ و چگونه می‌توانم آن را جبران کنم؟»

برای امتیاز به این نوشته روی ستاره ها کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
هم چنین مطالعه کنید:   آموزش مهارت ارتباط و استراتژیهای کاربردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

گیمیفیکیشن

گیمیفیکیشن یا بازیکاری به چه معناست؟

گیمیفیکیشن (gamification) را میتوان مفهومی قدیمی دانست که چند سالی است دیدگاهی آکادمیک و منسجم گرفته، به طوری که چندین دانشگاه مطرح جهان نیز در برنامه ی درسی خود اقدام به ارائه ی این درس نموده اند. مفهوم اولیه گیمیفیکیشن

تقلید

تقلید کردن و در نظر گرفتن عواقب بد آن

تقلید همیشه از رفتار های مثبت دیگران سر چشمه نمی گیرد و در بسیاری از مواقع پیش می آید که تقلید از ویژگی های منفی و رفتار های ناپسند افراد صورت می پذیرد. ما معمولا از حالات و حرکات افرادی

وضع مالی بد

وضع مالی بد دارید لزوما شما مقصر نیستید

وضع مالی بد: بارها این مدل جملات رو شنیدیم که اگر فقیر به دنیا بیای تقدیر توئه ولی اگه فقیر از دنیا بری تقصیر توئه این مدل صحبت‌ها درست نیست، اگر وضع مالی بد دارید لزوما شما مقصر نیستید، تلاش

کیبورد و مدیریت فرآیند ها

کیبورد و مدیریت فرآیند ها

در کتاب فریفته تصادف، نوشته نسیم طالب می‌خواندم که کیبوردی که ما اکنون استفاده می‌کنیم (qwerty)، از نظر چیدمان حروف به طور عامدانه‌ای در بدترین شکل ممکن است! زیرا مبدعین ان در نظر داشته اند که سرعت تایپیست‌های ماشین تحریر