تو اونقدری پول نداری که نداشتن استراتژی رو ادامه بدی

نداشتن استراتژی در کسب و کار

نتیجه ی یک تحقیق در آمریکا نشون داده که حدود ۸۸ درصد کشاورزان آمریکایی زمین کشاورزی خودشون رو بیمه نمیکنن. بیمه مواردی مثل هجوم حشرات، آتش سوزی، کم آبی و یا بارش های زیاد که منجر به از بین رفتن محصولات کشاورزی میشه رو پوشش میده. نکته جالب اینجاست که در بازه پنج ساله ی این تحقیق بیش از ۷۰ درصد کشاورزانی که زمینشون رو بیمه نکرده بودن متضرر شدن!

وقتی از این کشاورزها دلیل بیمه نکردن زمین رو پرسیدن پرتکرارترین جواب این بوده که به پولی که باید برای بیمه پرداخت میکردن نیاز داشتن. این در حالیه که با بیمه نکردن زمین اونا هزینه ی بیشتری رو در بلندمدت متحمل شدن. این تحقیق در مورد اقتصاد رفتاری بود اما بعد از خوندنش با خودم فکر کردم که این اتفاق بالا به طور خیلی مشابهی برای سازمان ها هم داره میوفته.

خیلی از مدیران کسب وکارها امروزه از اهمیت واحدهای بازاریابی، IT و منابع انسانی برای توسعه و ادامه حیات سازمانشون مطلع هستند اما کمتر مدیرانی هستند که از اهمیت واحد استراتژی و نقش اون توی محافظت و رشد کسب و کارشون با خبر باشن. این مدیران با این ایده که بدون داشتن واحد استراتژی دارن در هزینه های سالانه صرفه جویی میکنن سازمان خودشون رو متوجه ریسک های خیلی بزرگتری در آینده میکنن.

مدیر گرامی اتفاقاً در همین زمانی که ریسک های محیطی زیاد و منابع سازمان اندک، بیشتر به استراتژی نیاز داری. اتفاقاً تو شرایط بحرانی باید تیم استراتژی رو گسترش بدی. دقیقاً وقتی شرایط بازار خرابه باید از واحد استراتژی کمک بگیری تا بتونی توی همون شرایط نسبت به سایر رقبا عملکرد بهتری داشته باشی. استراتژی در شرایط مساعد هم مورد نیاز هست و کمک میکنه تا سازمان از فرصتهای موجود بهینه تر استفاده کنه اما این روزها که روزهای آسونی برای کسب و کارها نیست اهمیت و جایگاه استراتژی پررنگتر از بقیه مواقع هست.

هم چنین مطالعه کنید:   💥 زمانه‌ای که همه استادند!

خلاصه که هیچ سازمانی اونقدری سرمایه نداره که استراتژی نداشته باشه!

#استراتژی #مدیریت_استراتژیک #تفکر_استراتژیک #برنامه_استراتژیک

منبع

برای امتیاز به این نوشته روی ستاره ها کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
برای عضویت در خبرنامه ما و دریافت جدیدترین مقالات جذاب، ایمیل خود را وارد نمایید.

Responses

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Responses

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مديريت کسب و کار

مديريت کسب و کار (Managing)

هدايت و راهبرى کسب و کار هيچ زن و يا مردى در دنياى کسب و کار تنها نيست. در اين حيطه شما نيازمند کمک افراد

درس های مدیریتی از یاران حلقه

سه گانه ارباب حلقه ها یکی از فیلم های مورد علاقه من در تمام دوران بوده است. بیشتر به این دلیل که یکی از موارد

کسب و کار انلاین

پیش نیاز کسب و کار انلاین چیست؟

پیش نیاز کسب و کار انلاین به شدت متغیر و وابسته به نوع فعالیت،محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهید است.با این حال، برخی از پیش