چه چیز باعث می‌شود شما کارآفرین موفقی باشید؟

چه چیز باعث می‌شود شما کارآفرین موفقی باشید؟

🔸تنها با توضیح یک ویژگی نمی‌توان گفت چگونه می‌شود کارآفرینی موفق بود،
کارآفرین بودن و راه‌اندازی کسب‌وکار خود لزوما به این معنا نیست که شما کاملا متفکر ناب هستید. چیزی بیشتر از این لازم است و اغلب ایده پشت هر استارت‌آپ موفق فقط شروع یک روند طولانی و دشوار است. کارآفرین فردی است که می‌خواهد به هر قیمتی روی یک ایده خاص کار کند تا آن را به موفقیت برساند. ویژگی‌های متعددی وجود دارد که باعث می‌شود فرد تمام تلاش خود را به کار گیرد که به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

🔸 اشتیاق و اطمینان مهم است
این دو ویژگی همیشه با هم هستند و یکی از آن‌ها بدون وجود دیگری معنایی ندارد. اگر شما نسبت به چیزی اشتیاق نداشته باشید، از توانایی آن برای موفق شدن نیز اطمینان نخواهید داشت و برعکس. وقتی ایده‌ای در سر داشته باشید، اشتیاق و اطمینان می‌تواند شما را تا آخر راه ببرد و کمتر پیش می‌آید که از کار دست بکشید. در این صورت وقت و تلاشی که برای آن صرف می‌کنید بسیار قوی خواهد بود تا کسب‌وکار موفقی ایجاد کنید، یا ایده خود را تا پایان مسیر از یاد نمی‌برید. باید دیگران را به طور کلامی یا ظاهری متقاعد کنید تا خریدار ایده شما، هرچه که هست، شوند و اگر واقعا به آنچه انجام می‌دهید معتقد باشید، این اطمینان به آن‌ها نیز سرایت خواهد کرد.

🔸 در صورت لزوم از کمک سایر افراد همفکر استفاده کنید
وقتی اطراف شما را افرادی احاطه کرده باشند که نه‌تنها با شما در چالش هستند تا بهتر شوید، بلکه در ذهن خود بهترین منافع را در نظر می‌گیرند، این افراد می‌توانند در طول مسیر به شما کمک کنند تا هرگونه مشکل را برطرف کنید. این موضوع به‌ویژه در خصوص مسائل مالی شما کاملا صادق است.
شما به یک مشاور مالی نیاز دارید که بتوانید به او اعتماد کنید تا به‌درستی تصمیم‌گیری شود و از سرمایه شما حفاظت شود. سرمایه و خدمات مالی در کمک به ایجاد و حفاظت از دارایی به‌دست‌آمده و موفقیت یک کارآفرین نقش مهمی ایفا می‌کنند.

هم چنین مطالعه کنید:   کارآفرین ۲۰ ساله ، دروغ است

🔸 ریسک‌های ضروری را بپذیرید
عقب‌نشینی کردن درست زمانی که باید ریسک کنید، احتمال موفقیت شما را بسیار کاهش می‌دهد. باید ریسک‌های ارزیابی‌شده را در صورت لزوم بپذیرید. یک کارآفرین خوب می‌داند چه زمانی و در کجا باید ریسک کند. ممکن است در طول مسیر اشتباهاتی نیز مرتکب شود زیرا هر ریسکی آن‌گونه که انتظار دارید پیش نخواهد رفت. باید خود را آماده کنید تا هرچند وقت یک‌بار با این اشتباهات روبه‌رو شوید. هربار ریسکی را می‌پذیرید باید با هدف سرمایه‌گذاری در زمان مناسب این کار را انجام دهید.

🔸 پس از شکست به مسیر خود ادامه دهید
از آنجا که شروع کسب‌وکار یا تبدیل شدن به کارآفرین موفق کار دشواری است، این اجتناب‌ناپذیر است که در طول مسیر افراد با شکست روبه‌رو شوند. یکی از نشانه‌های کارآفرین برتر عدم تمایل او به عقب‌نشینی بعد از شکست است. کار دشواری است که بعد از شکست به‌سختی به مسیر خود ادامه دهید و دست از تلاش نکشید. همین ویژگی است که افراد موفق را از سایر افراد متمایز می‌کند.
وقتی عقب‌نشینی راحت‌ترین راه است، آیا شما به سمت جلو پیش خواهید رفت و از اشتباهات گذشته درس خواهید گرفت؟ اگر این‌گونه است، شما از نظر ذهنی آمادگی آن را دارید که به کارآفرینی موفق تبدیل شوید.

🔸 به آینده نگاه کنید
هر استارت‌آپی، یا هر ایده کارآفرینی، بلافاصله به موفقیت منجر نخواهد شد. مدتی طول می‌کشد تا یک ایده به موفقیت برسد، بنابراین باید به دوردست‌ها نگاه کرد. باید این‌گونه فکر کنید که مسیری طولانی در پیش است تا به هدف خود برسید نه اینکه یک‌شبه می‌توانید موفق شوید. باید این توانایی را در خود داشته باشید که نه‌تنها ایده شما پس از مدتی به ثمر خواهد نشست، بلکه از قبل برای آن هدف برنامه‌ریزی کنید. آینده کسب‌وکار شما به آن بستگی دارد.

هم چنین مطالعه کنید:   مدیریت زمان در جلسات کاری

🔸 شور و اشتیاق خود را پیدا کنید و به آن بچسبید
یک ‌راه فوق‌العاده برای تبدیل شدن به کارآفرین موفق آن است که ابتدا روی چیزی تمرکز کنید که واقعا به آن علاقه دارید. در این صورت بیشتر ریسک می‌کنید، به چشم‌انداز کار خود در آینده نگاه می‌کنید، بعد از شکست ناامید نمی‌شوید و چیزی را که دوست دارید پیگیری می‌کنید. وقتی به ایده‌ای وابستگی نداشته باشید، به‌راحتی آن را رها می‌کنید. عکس آن درباره ایده‌ای که واقعا به آن علاقه دارید صادق است. هرگونه انگیزه برای قرار گرفتن در مسیر کارآفرینی در موفقیت شما نقش مهمی ایفا می‌کند.
وقت و تلاشی که برای ایده یا استارت‌آپ خود صرف می‌کنید، برای دستیابی به یک نتیجه مطلوب اهمیت دارد.

برای امتیاز به این نوشته روی ستاره ها کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
برای عضویت در خبرنامه ما و دریافت جدیدترین مقالات جذاب، ایمیل خود را وارد نمایید.

Responses

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Responses

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تجارت از دیدگاه اسلام

تجارت از دیدگاه اسلام

با توجه به تعریف مذکور ، بازرگانی از دو جهت با مبادله متفاوت است : 1-بازرگانی یک حرفه است و بازرگان به اقتضای حرفه ی

لحظه مکشا کارآفرینان

مکشا لحظه ی خاص کارآفرینان

مکشای کارآفرینی:‌ در سال 2008 بعد از خروج از شرکت Pay Pal و کسب 180 میلیون دلار حاصل از فروش سهام خود، 100 میلیون دلار

سیزده اشتباه بزرگ مدیران ارشد!

رابرت دانهام با توجه تجارب خود و مشاهده رفتار سایر مدیران ارشد اجرایی ، ۱۳ اشتباه فاحش را شناسایی کرده است که معتقد است این

برای بازگشت از قطب هم فکر بکنید!

اگر به شما بگویند که هفته آینده قرار است یک سفر اکتشافی به قطب داشته باشید، آیا هیجان‌زده نمی‌شوید؟ بدیهی است که می‌شوید! ما انسان‌ها،