ویژگی‌های یک فروشنده ماهر

ویژگی‌های یک فروشنده ماهر

یکی از فواید آموختن هنر فروشندگی به دیگران، به دست آوردن توانایی رهبری تیم فروش است. اگر می‌خواهید یک فروشنده ماهر باشید، باید سرپرستی تیم فروشندگی خودتان را به دست آورید! بعد از رسیدن به این مرحله، این ویژگی‌ها را در خودتان خواهید دید:

1 . سبک منحصربه‌فرد. عنصر جدایی‌ناپذیر در فروش، هیجان است. ولی صاحب‌کارها معمولا می‌خواهند تا بازاریابی با اعتماد به نفس بیش‌از‌حد و بدون دخالت هیجان باشد. با وجود اینکه با این روش فروشنده راحت‌تر می‌تواند از تکنیک‌های فروشندگی بهره‌مند شود، اما یک بدی دارد چراکه فروشنده‌ها شکست‌های فروش را به کلی به خریدار نسبت داده و نمی‌توانند خودشان را آنالیز کنند ولی وقتی به‌عنوان سرپرست گروه بتوانید از بیرون به این مسائل نگاه کنید، به‌طور شگفت‌انگیزی تفاوت را حس می‌کنید. شما هیجان را می‌بینید ولی تجربه نمی‌کنید در نتیجه می‌توانید مشکلات واقعی را شناسایی و برطرف کنید. وقتی مشکلات را یکی پس از دیگری دیده و راه‌حلی برای هرکدام بیابید، سبک خودتان را خلق کرده‌اید!

2.توانایی برقراری ارتباط موثرتر. وقتی می‌خواهید یک مطلب را به‌صورت نوشته برای کس دیگری به رشته تحریر درآورید، اتفاق جالبی رخ می‌دهد! شاید اولین بار که این کار را انجام دهید، نیمی از انرژی شما صرف قرار دادن مطالب در قالب لغات شود.
به‌عنوان سرپرست تیم هم دقیقا همین اتفاق می‌افتد. شما نه تنها یک آموزنده بهتر می‌‌شوید، بلکه به یک سخنران و یک فروشنده ماهر تبدیل می‌شوید. یک سخنران خوب زیاد حرف نمی‌زند، بلکه محتوای زیادی را در کلمات کم خلاصه می‌کند. به همین خاطر است که آموختن به دیگران علاوه‌بر نظم ذهنی، به ما کمک می‌کند تا دانشمان را به شیوه‌ای زیبا و موثر به دیگران بیاموزیم.

هم چنین مطالعه کنید:   بازاریابی چریکی یا پارتیزانی

3. مدیریت بهتر. لذت تعلیم و ساختن یک فرد بهتر، در هیچ کاری یافت نمی‌شود و فرد آموزش‌دیده همیشه احساس دینی به آموزگارش دارد. به همین روش، شما می‌توانید در تیم خود یک وفاداری ایجاد کنید! کسانی که از شما یاد گرفته‌اند بیشتر در کنارتان می‌مانند و به راحتی فراموشتان نمی‌کنند. بهترین مدیران کسانی هستند که اعضای گروهشان را رشد داده‌اند. «کلید موفقیت میزان دانشی است که یاد‌ می‌دهید، نه یاد می‌گیرید.»

برای امتیاز به این نوشته روی ستاره ها کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
برای عضویت در خبرنامه ما و دریافت جدیدترین مقالات جذاب، ایمیل خود را وارد نمایید.

Responses

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Responses

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده اشتباه فاحش در بازاریابی

ده اشتباه فاحش در بازاریابی

در شرایط تجاری كنونی، بازاریابی امری ضروری است. هرچند در صورتی‌كه روش مناسبی برای بازاریابی انتخاب نکنید به جای سودمند بودن، می‌تواند زیانبار باشد. با

بازاریابی پارتیزانی

بازاریابی چریکی یا پارتیزانی

احتمالا شما هم بارها با واژه بازاریابی چریکی یا بازاریابی پارتیزانی مواجه شده اید و شاید در ذهن شما تداعی کننده ی نوعی بازاریابی آزاردهنده

تفاوت فروشندگان معمولی و نابغه

تفاوت فروشندگان معمولی و نابغه

فروشندگان معمولی می‌گویند: «نمی‌دانم» فروشندگان نابغه می‌گویند: «متشکرم، پرسش خوبی است. اجازه بدهید پاسخ آن را برای شما پیدا کنم.» فروشندگان معمولی می‌گویند: «جنس فروخته‌شده