کارآفرین ۲۰ ساله ، دروغ است

[تعداد: 1   میانگین: 5/5]

کارآفرین ۲۰ ساله دروغ است. اطلاعات بدست آمده از دایره سرشماری و اداره کل مالیات های درون مرزی ( IRS ) آمریکا , نشان می دهد که میانگین سن بنیاگذاران کسب و کارهای موفق ۴۲ سال می باشد. بر خلاف بسیاری از تبلیغات مجلات و مدارس کسب و کار که این سن را ۲۲ سالگی نشان میدهند.

چرا این مسئله مهم است؟

ایده های خوب در هر سنی به ذهن می آید ، اما تجربه ای را با خود به همراه دارد که آنها را به داستان های موفقیت تبدیل می کند. استیو جابز هنگام کمک در پیدایش اپل ۲۱ سال سن داشت ، اما زمان اختراع iMac توسط این شرکت یک مدیر عامل ۴۳ ساله بود.

با صرف نظر از آنچه در مورد افراد فوق العاده ۲۲ ساله شنیده اید ، نشستن در گوشه ای از دفترهای گسترده استارتاپهای محبوب آنها در دره سیلیکون (Silicon Valley) ، اگر قصد دارید تا موفقترین کارآفرین های را پیدا کنید ، باید به چند دهه گذشته برگردید.

طبق مقاله کاری ارائه شده از دانشگاه MIT Sloan توسط پرفسور پیر آزولای (Pierre Azoulay) و دانشجوی دوره دکترا دنیل کیم (Daniel Kim) ، میانگین سن کارآفرینانی که شروع به کار شرکتها را آغاز کرده و شروع به استخدام نیرو نموده اند، حداقل یک مورد استخدامی دارای ۴۲ سال سن می باشد.

به گفته آزولای : ” اگر شما چیزی نمی دانستید و دو ایده یکسان داشتید ، یکی از آنها توسط یک شخص بسیار جوان و یکی توسط شخصی میان سال پیشنهاد شده بود و اگر می خواستید موفقیت تان را پیش بینی کنید ، ریسک انجام کار با یک فرد میانسال جهت بهتر شدن اوضاع ، تنها چیزی هست که باید آن را ادامه دهید.

محققان داده ها را ، به استخدام با تکنولوژی بالا ، شرکت های پشتیبانی شده توسط VC و شرکت های ثبت اختراع تقسیم کردند. در کل ایالات متحده ، میانگین سن بنیانگذاران به ترتیب برای این تقسیم ها ۴۳ ، ۴۲ و ۴۵ سال بوده است.

بین سال های ۲۰۰۷ الی ۲۰۱۴ ، کمتر از یک درصد شرکت های استارتاپی با عملکرد بالا توسط افراد با میانگین سنی ۲۰ سال راه اندازی شده بودند. همچنین سرمایه گذاری های جدید با بالاترین میزان رشد ، دارای بنیانگذارانی با میانگین سنی ۴۵ سال بوده اند.

کیم و آزولای ، همچنین دریافتند ، در صورتی که کارآفرینان ، قبلا در یک بخش خاص استخدام شده بودند، ۱۲۵ درصد موفق تر از زمانی بودند که کسب و کار خود را آغاز کردند.

به گفته کیم در اکونومیست ، ایده لزوما نباید بسیار ادامه دار باشد.
به گفته او: ” در این تئوری ، ما می دانیم که با افزایش سن تجربه های بسیاری بدست می آیند. برای مثال ، مقدار زیادی از سرمایه انسانی را از طریق تجربه بدست می آورید. همچنین منابع مالی بیشتری را به تناسب افزایش سنتان و ارتباط های اجتماعی بدست می آورید که همه این ها به احتمال زیاد ، شانس موفقیت شما را به عنوان یک کارآفرین افزایش می دهد “.

بسیاری از کسب و کارها با نیت موفق شدن شروع به کار کرده اند ، اما همچنان مانند یک خشک شکویی یا پیتزا فروشی کوچک مانده اند.

به گفته کیم ، این نقطه شروع چیزی است که باید تنظیم شود. کارآفرینی را چگونه تعریف می کنید؟ روزی است که یک نفر را استخدام می کنید ، روزی که با ایده خود به گاراژتان می آیید ، یا روزی است که در یک شتاب دهنده ثبت نام می کنید؟

هیچ توافقی در مقررات چگونگی تعریف شما از یک کارآفرین وجود ندارد.

اگر ۲۲ ساله هستید یا احتمالا فقط از یک برنامه MBA بیرون آمده اید و این دیدگاه اجتماعی وجود دارد که در حال حاضر نباید یک کارآفرین باشید ، درباره آن دوباره فکر کنید . زیرا ممکن است ایده ای بزرگ داشته باشید اما مهارتها یا تجربه ای جهت مطرح کردن واقعی این ایده نداشته باشید. درباره مسیرهای کاری به عنوان گزینه ها فکر کنید ، نه فقط به عنوان مسیرهایی مطلق.

کارآفرین ۲۰ ساله ، دروغ است …

Related posts

Leave a Comment