قرارداد برنامه نویسی

قراداد برنامه نویسی

یکی از دغدغه های برنامه نویس ها و توسعه دهندگان نوشتن قرارداد برنامه نویسی می باشد.

یک قالب خوب قرارداد باعث می شود که با کمترین مشکل در اجرای کار خود داشته باشید.

برای بسیاری از پروژه های برنامه نویسی، نوشتن قراردادبسیار مهم است. قرارداد به عنوان یک توافق رسمی بین شما و مشتری که پروژه را سفارش داده، عمل می کند و شامل جزئیات مربوط به پروژه شامل زمانبندی، هزینه ها، قوانین مربوط به حقوق مالکیت فکری و سورس کد برنامه و سایر شرایط مربوط به پروژه است.

معمولا در طراحی و توسعه نرم افزار، اشتباهاتی رخ می دهد و مسائلی پیش می آید که ممکن است باعث تأخیر در تحویل پروژه یا کاهش کیفیت آن شود.

قرارداد می تواند به عنوان یک ابزار حمایتی برای شما و مشتری عمل کند، و با پیش بینی و مدیریت این مشکلات کمک کند و اطمینان حاصل کند که هر دو طرف به درستی با پیروی از تعهدات خود، کار را به اتمام برسانند.

همچنین، این قرارداد می تواند به عنوان یک ابزار قابل اعتماد برای مذاکره با مشتری در مورد مواردی مانند تغییرات در پروژه، هزینه های اضافی، و غیره، عمل کند.

سعی کنید جزییات کاری و اجرایی خود را کامل به صورت پیوست به قرار داد اضافه نمایید تا بتوانید حین اختلاف نظر با کارفرما به کمک آن مساله خود را حل نمایید.

قرارداد برنامه نویسی

برای عقد قرارداد پروژه های برنامه نویسی، باید مطابق قوانین پروژه های برنامه نویسی انجام شود. قرارداد باید دارای تاریخ شروع و پایان باشد، یعنی مدت قرارداد حتما قید شود. مشخصات فنی مورد تقاضا و همچنین ضمانت نرم افزار و پشتیبانی پس از تحویل نرم افزار حتما در قرارداد نوشته شود.

هم چنین مطالعه کنید:   قرارداد سئو

مبلغ قرارداد از بند های مهم این قرارداد ها می باشد، که مانند کار های پیمانی دیگر حتما باید بین طرفین قید شود. بسیاری موارد دیگر، که در شکل زیر می توانید نمونه قرارداد های برنامه نویسی را ببینید. که تنها قسمتی از این قرارداد ها می باشند.

قرارداد را بعد از دانلود می توانید به راحتی با کامپیور و حتی گوشی هم ویرایش و کامل کنید.

نمونه قرارداد صرفا به جهت آشنایی کلی مخاطبین محترم با قالب کلی این نوع قراردادها بوده است. فلذا صحت و دقت محتوای متن لزوما مورد تایید بانک قراردادهای حقوقی نمی باشد. بدیهی است که برای تهیه هر قرارداد و یا متن حقوقی بطور خاص باید به مشاور حقوقی مراجعه نمود.

چرا باید قرارداد برنامه نویسی نوشت؟

با نوشتن یک قرارداد طراحی سایت، یک رابطه جدید حقوقی میان دو طرف برقرار می شود و طرفین با توجه به موضوع آن باید تعهداتی را نسبت به یکدیگر انجام دهند تا یک برنامه طراحی و کامل شود.

در صورتی که یکی از طرفین این قرارداد نسبت به تعهدات خود کوتاهی کند، طرف مقابل می تواند به اقدامات قانونی متوسل شود تا طرف مقابل به اجرای تعهدات قانونی خود ملزم شود .
بنابراین مهم است که قرارداد نوشته شود و در زمان تنظیم آن، تمام پیش بینی های لازم توسط طرفین صورت پذیرد تا در آینده در صورت بروز اختلافات، منافع طرفین به خطر نیفتد.

پیوست فنی در قرارداد بسیار اهمیت دارد و توصیه می گردد حتما یک پیوست فنی به همراه قرارداد کامل کنید و با امضای آن، اختلافات پیش بینی نشده را حذف کنید

هم چنین مطالعه کنید:   نمونه قرارداد دورکاری

مواد قرارداد برنامه نویسی

ماده 1- موضوع قرارداد

ماده 2- مدت قرارداد

ماده 3- مبلغ قرارداد

ماده 4- نحوه پرداخت

ماده 5- تعهدات کارفرما

ماده 6: تعهدات پیمانکار

ماده 7- تعهدات طرفین

ماده 8- مراحل اجرای پروژه

ماده 9- شرایط عمومی و قوانین حاکم بر قرارداد

ماده 10- حوادث غیرمترقبه(فورس ماژور)

ماده 11- فسخ قرارداد

ماده12- حل اختلاف

برای امتیاز به این نوشته روی ستاره ها کلیک کنید!
[کل: 6 میانگین: 4.3]
برای عضویت در خبرنامه ما و دریافت جدیدترین مقالات جذاب، ایمیل خود را وارد نمایید.

Responses

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Responses

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قرارداد محرمانگی چیست؟

قرارداد محرمانگی، سندی حقوقی است که در آن طرفین تعهد می‌کنند اطلاعات محرمانه‌ای که در جریان یک رابطه کاری یا تجاری به دست می‌آورند، فاش

قرارداد سئو

قرارداد سئو

قرارداد سئو یک ابزار مهم برای مدیریت پروژه های سئو است و دارای بسیاری از مزایاست که می تواند به شرکت شما کمک کند. در

نمونه قرارداد طراحی سایت

قرارداد طراحی سایت 1402

اگر قصد دارید از طریق طراحی وب سایت به صورت قانونی و بدون دردسر درآمد کسب کنید و یا اگر شخصی هستید که برای کسب‌ و

قرارداد پشتیبانی هاست و دامنه

اگر می خواهید پشتیبانی هاست و یا یک دامنه را بر عهده بگیرید باید یک قرارداد با کارفرما عقد کنید که وظایف شما در آن