خطرناک‌ ترین عدد در بازاریابی 🔥

الن دیب در کتاب پرطرفدار خود به نام «برنامه بازاریابی یک صفحه‌ای» می‌نویسد: «یک»، خطرناک‌ ترین عدد در بازاریابی و به طور کلی در کسب و کار است.

وقتی شما «یک» مشتری مهم دارید؛ اطلاعات‌ تان از بازار را از «یک» منبع اطلاعاتی جمع‌ آوری می‌کنید؛ بخش عمده‌ای از محصول‌تان در «یک» کانال توزیع به بازار عرضه می‌شود؛ یا برای تبلیغات بیشتر از «یک» نوع رسانه استفاده می‌کنید؛ در حالت «اتکاء به یک منبع» قرار گرفته‌اید که حالت بسیار خطرناکی است

کسب و کار و بازاریابی‌ تان به «یک منبع» وابسته نکنید

وقتی کسب و کار و بازاریابی‌ تان به «یک منبع» وابسته می‌شود، کمترین تغییری در آن منبع، به معنای ایجاد مشکلات بزرگ برای شماست. مثلا وقتی نیمی از تولیدتان را به یک مشتری می‌ فروشید، اگر آن مشتری دچار مشکل مالی شود و نتواند تعهداتش به شما را پرداخت کند، شما تا مرز ورشکستگی پیش می‌روید

💡 برای مثال، وقتی گوگل الگوریتم موتور جستجوی خود را تغییر داد، خیلی از وب‌ سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی که فقط به «بازاریابی موتور جستجو» برای مشتری‌ یابی اتکاء کرده بودند، ورشکسته شدند، چون وقتی مشتری کلمه مورد نظرش را جستجو می‌کرد، دیگر نام آن وب‌سایت‌ها و فروشگاه‌ها در صفحه اول گوگل ظاهر نمی‌شد و آن کسب و کارها هم راه دیگری برای ارتباط با مشتری نداشتند

برای همین همیشه از خودتان بپرسید: «اگر این یک مشتری، یک کانال توزیع، یک روش بازاریابی، یک … را از دست بدهم، چه اتفاقی برای کسب و کارم رخ می‌دهد؟ و چگونه می‌توانم آن را جبران کنم؟»

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مديريت کسب و کار

مديريت کسب و کار (Managing)

هدايت و راهبرى کسب و کار هيچ زن و يا مردى در دنياى کسب و کار تنها نيست. در اين حيطه شما نيازمند کمک افراد

درس های مدیریتی از یاران حلقه

سه گانه ارباب حلقه ها یکی از فیلم های مورد علاقه من در تمام دوران بوده است. بیشتر به این دلیل که یکی از موارد

کسب و کار انلاین

پیش نیاز کسب و کار انلاین چیست؟

پیش نیاز کسب و کار انلاین به شدت متغیر و وابسته به نوع فعالیت،محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهید است.با این حال، برخی از پیش