۱۰ ویژگی که در مصاحبه شغلی به شما امتیاز می‌دهند

۱۰ ویژگی که در مصاحبه شغلی به شما امتیاز می‌دهند

در مصاحبه شغلی، سؤالات زیادی در مورد نقاط قوت، ضعف‌ها و مهارت‌های شما مطرح می‌شود. چه مهارت‌هایی مورد تقاضا هستند و چه نکاتی را باید در نظر داشت؟ ما به شما نکاتی برای آمادگی می گوییم که کدام ویژگی‌ها توسط کارفرمایان به صورت ویژه مورد توجه قرار می‌گیرند.

۱. تخصص و مهارت حرفه‌ای

تخصص و مهارت حرفه‌ای یکی از قانع‌کننده‌ترین دلایل در یک مصاحبه شغلی است. اگر بتوانید کارفرمای مورد نظر خود را از صلاحیت‌هایتان قانع کنید، راهتان برای کسب شغل جدید هموار است. پتانسیل شما توسط شرکت شناسایی شده است؛ در غیر این صورت دعوت‌نامه‌ای برای مصاحبه دریافت نمی‌کردید. حالا زمان مناسبی است تا با اعتماد به نفس وارد جزئیات شوید.

در مورد تجربیاتی که پیش‌تر در حوزه مورد علاقه‌تان کسب کرده‌اید صحبت کنید. همچنین نشان دهید که اطلاعات کافی در مورد صنعت شرکت دارید: به عنوان مثال، به موضوعات و روندهای جاری اشاره کنید. و هنگام آماده‌سازی برای مصاحبه، یک یا دو موفقیتی که در گذشته داشته‌اید را آماده کنید تا بتوانید آن‌ها را شرح دهید. به طرف مقابل توضیح دهید که چگونه قصد دارید تخصص خود را در شغل آینده‌تان به کار ببرید.

۲. توانایی کار تیمی

توانایی کار تیمی تقریباً در هر موقعیت شغلی‌ای اهمیت دارد. این موضوع شامل همکاری با همکاران درون تیم شما و همچنین همکاری فراگیر با سایر بخش‌ها یا شرکای تجاری می‌شود. بنابراین تأکید کنید که شما به خوبی و با علاقه در تیم کار می‌کنید و پیش از مصاحبه، نمونه‌ای خوب از تجربیات قبلی خود آماده کنید. همچنین توضیح دهید که در برخورد با همکاران به چه نکاتی اهمیت زیادی می‌دهید. فراموش نکنید که اشاره کنید شما همچنین می‌توانید مسئولانه به تنهایی کار کنید، زمانی که وظایف این را ایجاب می‌کنند.

هم چنین مطالعه کنید:   چگونه برای مصاحبه شغلی با استفاده از ChatGPT آماده شویم

۳. کار مستقل

این ویژگی مثبت همیشه به نفع شما خواهد بود. کارمندانی که به صورت مستقل کار می‌کنند، برای هر شرکتی ارزشمند هستند. آن‌ها وظایف پیش رو را شناسایی و انجام می‌دهند بدون اینکه نیازی به یادآوری داشته باشند. سعی کنید این توانایی را با استناد به پروژه‌هایی که در گذشته انجام داده‌اید، نشان دهید. در این روند، روش کاری شخصی خودتان را برجسته کنید.

۴. آمادگی برای پذیرش مسئولیت

کار مستقل به معنای واقعی پذیرش مسئولیت است. به طور دقیق‌تر، این بدان معناست که شما کنترل و هماهنگی یک پروژه یا موضوع خاص را به دست گرفته و تصمیماتی را اتخاذ می‌کنید.

این انتظار تنها از افراد در موقعیت‌های رهبری نیست، بلکه از متخصصان بدون مسئولیت مستقیم نیز انتظار می‌رود. به عنوان مثال، زمانی که شما مسئولیت آموزش همکاران جدید را به عهده می‌گیرید یا برای نگهداری ماشین‌آلات مسئول هستید. بنابراین در مورد موقعیت‌هایی از گذشته که به صورت هدفمند مسئولیت یک پروژه یا وظیفه‌ای را به عهده گرفته‌اید، صحبت کنید.

۵. انعطاف‌پذیری مکانی

انعطاف‌پذیری مکانی نیز برای بسیاری از شرکت‌ها موضوع مهمی است. اگر برای نقل مکان به خاطر شغل باز هستید، این موضوع را به کارفرمای بالقوه خود اطلاع دهید. اگر شرکت دارای مکان‌های مختلف است یا قصد گسترش دارد، می‌توانید به صورت پیش‌دستانه آمادگی خود را ابراز دارید – یعنی حتی پیش از اینکه طرف مقابل شما این موضوع را مطرح کند.

به طور کلی، خوب است که موضوعات مهم برای خودتان را در مصاحبه مطرح کنید. اگر منتظر مطرح شدن سؤالات خاصی در مصاحبه باشید، ممکن است به نظر برسید که فعال نیستید.

هم چنین مطالعه کنید:   ۵ راه برای اینکه در صحبت کردن تاثیر گذارتر باشیم

۶. آمادگی برای مصالحه

عدم آمادگی برای مصالحه می‌تواند توسط کارفرمایان یا همکاران به سرعت به عنوان یک نقطه ضعف تلقی شود. البته ممکن است موقعیت‌هایی پیش آید که دیدگاه‌های شما با همکارانتان همخوانی نداشته باشد. در چنین شرایطی، اهمیت دارد که برای گزینه‌های دیگر آماده باشید و راه حل‌های جایگزینی را ارائه دهید. بنابراین، حتماً باید آمادگی خود برای مصالحه را مطرح کنید. شاید در زندگی کاری گذشته خود، موقعیتی بوده که در آن رویکرد جدیدی برای تیم‌تان توسعه داده‌اید. این می‌تواند در این مورد نمونه‌ای عالی باشد.

۷. باز بودن ذهن

داشتن ذهن باز نسبت به افراد دیگر یا روش‌ها و راه حل‌های جدید، علاقه صادقانه را منتقل می‌کند. بنابراین، در همان مصاحبه شغلی نشان دهید که به صورت دوستانه و با احترام ارتباط برقرار می‌کنید. به عنوان مثال، نه خیلی کوتاه و نه بیش از حد گسترده پاسخ دهید و با طرح یک یا دو سؤال مشخص در مورد وظایف آینده‌تان، علاقه‌مندی خود را نشان دهید.

نحوه درک شدن شما توسط دیگران، به زبان بدن شما نیز بستگی دارد. در آماده‌سازی برای مصاحبه شغلی خود، تمرین کنید که در برابر آینه و با دوستان یا آشنایان، حالتی متمایل و علاقه‌مند از خود نشان دهید. داشتن ذهن باز در برخورد با مدیران و همکاران به شما کمک خواهد کرد و جزو مهارت‌های نرمی است که شرکت‌ها همیشه به دنبال آن هستند.

۸. آمادگی برای یادگیری

آیا به یادگیری و پیشرفت مداوم علاقه‌مند هستید و همیشه برای ایده‌های جدید آماده هستید؟ عالی است! این موضوع می‌تواند یکی از موارد کلیدی در مصاحبه شغلی شما باشد، به خصوص زمانی که مسئولان منابع انسانی از شما می‌خواهند درباره انتظارات خود صحبت کنید و سؤالاتی مطرح کنید. با نشان دادن علاقه‌مندی به آموزش و پیشرفت شخصی، شما انگیزه و تعهد خود را نشان می‌دهید. این آموزش می‌تواند شامل دانش تخصصی شما باشد و یا فرآیندهای داخلی در شرکت.

هم چنین مطالعه کنید:   آیا پیروی از افراد موفق باعث شکست ما می شود؟

۹. هدفمندی

البته، در زندگی حرفه‌ای گاهی اوقات اشتباهات رخ می‌دهند. در این شرایط، مهم است که به سرعت دلسرد نشده و همچنان متمرکز و انگیزه‌دار باقی بمانید. این توانایی را حتماً باید در مصاحبه شغلی خود برجسته کنید. هدفمندی خود را با مثالی نشان دهید که چگونه در گذشته به یک هدف تعیین شده دست یافته‌اید. همچنین می‌توانید از اهدافی که برای آینده خود تعیین کرده‌اید، بگویید – بهتر است این اهداف مرتبط با شرکتی باشند که در حال حاضر برای آن مصاحبه می‌کنید.

۱۰. قدرت اقناع

آیا ایده‌های خوبی دارید و استعداد جلب حمایت دیگران را دارید؟ این ویژگی نیز می‌تواند موضوع برجسته‌ای در مصاحبه شغلی شما باشد. خود مصاحبه بهترین فرصت برای نمایش توانایی‌های سخنوری و جذابیت شما با استدلال‌های قانع‌کننده است. اینگونه می‌توانید حتی در مصاحبه، کارفرمای بالقوه خود را از خود متقاعد کنید.

مهم: توجه داشته باشید که برای مشاغل مختلف، ویژگی‌های متفاوتی مفید هستند. بنابراین، به طور سیستماتیک همه نکات را در یک گفتگو مطرح نکنید. بهتر است برای هر مصاحبه به طور جداگانه فکر کنید که کدام سه تا پنج ویژگی مثبت برای موقعیت شغلی مورد نظر مهم‌ترین هستند.

اگر در مصاحبه توانستید از خود تصویر مثبتی ارائه دهید، گام بعدی پیش رو است. می‌خواهید بدانید در مذاکره حقوق چه میزان می‌توانید درخواست کنید؟

منبع

برای امتیاز به این نوشته روی ستاره ها کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
برای عضویت در خبرنامه ما و دریافت جدیدترین مقالات جذاب، ایمیل خود را وارد نمایید.

Responses

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Responses

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قانون 1-9-90 (یک. نه. نود) چیست؟

قانون 1-9-90 (یک. نه. نود) چیست؟

این قانون دقیقا چه می گوید: آلوین تافلر یکی از بزرگترین اقتصاددان های قرن اخیر در کتاب موج سوم میگويد وقتی یک موجی وارد یك

قانون مزرعه

⭕️ قانون مزرعه

1⃣ركن اول قانون مزرعه: وقتی چيزی می‌کاری بايد صبر کنی تا در وقت خودش به تو محصول بدهد. غير از اين ممكن نيست. پس “صبر”

جمع آوری اطلاعات از بورس

جمع آوری اطلاعات از بورس

اگر قصد کرده‌اید که در بازار بورس شروع به فعالیت و سرمایه گذاری کنید و فکر می‌کنید که شجاعت کافی برای این کار را دارید،