نمونه قرارداد دورکاری

نمونه قرارداد دورکاری

نمونه قرارداد دورکاری (نسخه فروردین ماه ۱۴۰۲)

دورکاری در بسیاری از شرایط کاری، به عنوان یک گزینه محتمل برای کارفرمایان و کارمندان مطرح می‌شود. دلایلی که باعث می‌شوند که قرارداد دورکاری جایگزین قرارداد حضوری شود، شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. توسعه فناوری: با پیشرفت تکنولوژی و اینترنت، دورکاری به عنوان یک گزینه برای کارکنان و کارفرمایان به صورت گسترده‌ای قابل دسترسی است.
  2. صرفه‌جویی در هزینه‌های مرتبط با حضور در محل کار: کارفرمایان می‌توانند با استفاده از قرارداد دورکاری هزینه‌های مرتبط با اجاره فضای اداری، بیمه، پرداخت حقوق و مزایای مرتبط با امتیازات نقدی کمتری را پرداخت کنند.
  3. افزایش انعطاف‌پذیری: با دورکاری، کارفرمایان می‌توانند با افزایش انعطاف‌پذیری، توانایی انتخاب از بین افراد در سراسر جهان را داشته باشند، به علاوه اینکه به کارمندان خود امکان می‌دهند تا از هر جایی که می‌خواهند کار کنند.
  4. بهبود تعاملات: با دورکاری، کارفرمایان می‌توانند از فناوری‌های تعاملی مانند ویدئوکنفرانس، چت و ابزارهای مشارکت در زمان واقعی استفاده کنند. این بهبود در تعاملات، به افزایش کیفیت کار و افزایش رضایتمندی کارکنان منجر می‌شود.

با توجه به مزایای فوق، قرارداد دورکاری به عنوان یک گزینه جذاب برای کارفرمایان و کارکنان در بسیاری از شرایط کاری بکار گرفته می‌شود.

 

دورکاری یک نوع مدیریت جدید در کشور محسوب و در این طرح یک ارتباط جدید بین کار و کارمند و کارمند با مدیر اجرا می‌شود و نیاز به قرارداد دورکاری دارد؛ به طوریکه کارمند به جای اینکه در اداره حاضر شود و کار را انجام دهد، کاری که برایش تعریف شده را در خانه انجام می‌دهد و مدیر به جای اینکه کارمند را در اداره نظارت کند، این کنترل از طریق فرایند‌های الکترونیکی از داخل خانه‌ انجام می‌شود.

هم چنین مطالعه کنید:   قرارداد پشتیبانی هاست و دامنه

دورکاری چیست؟
دورکاری، هر گونه شکلی از به کار گیری فناوری های اطلاعاتی (مانند ارتباطات راه دور و رایانه) به جای مسافرت های مربوط به کار و حرکت کار به سمت کارکنان، به جای حرکت کارکنان به سوی کار می باشد.

دورکاری یک شغل نیست، بلکه یک روش سازماندهی کار است که حول پردازش اطلاعات ساخته می شود. افراد یا گروههایی از افراد، دور از کارفرما، مشتری یا طرف قرارداد، کارشان را انجام می دهند؛ کاری که مستلزم استفاده از انواع گوناگون تجهیزات الکترونیکی است.

در واقع دورکاری، نوعی شیوه کار است که به شاغل اجازه می دهد بدون نیاز به حضور در اداره تکالیف و وظایف حرفه ای خود را به دور از بروکراسیهای سنتی با انعطاف پذیری بیشتری انجام دهد که یکی از اصول توسعه آن فناوری اطلاعات است.

برای انجام هر چه بهتر این کار نیاز به قرارداد دورکاری می باشد.

برای امتیاز به این نوشته روی ستاره ها کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 3.3]
برای عضویت در خبرنامه ما و دریافت جدیدترین مقالات جذاب، ایمیل خود را وارد نمایید.

Responses

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Responses

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قرارداد محرمانگی چیست؟

قرارداد محرمانگی، سندی حقوقی است که در آن طرفین تعهد می‌کنند اطلاعات محرمانه‌ای که در جریان یک رابطه کاری یا تجاری به دست می‌آورند، فاش

قرارداد سئو

قرارداد سئو

قرارداد سئو یک ابزار مهم برای مدیریت پروژه های سئو است و دارای بسیاری از مزایاست که می تواند به شرکت شما کمک کند. در

قرارداد برنامه نویسی

قراداد برنامه نویسی یکی از دغدغه های برنامه نویس ها و توسعه دهندگان نوشتن قرارداد برنامه نویسی می باشد. یک قالب خوب قرارداد باعث می

نمونه قرارداد طراحی سایت

قرارداد طراحی سایت 1402

اگر قصد دارید از طریق طراحی وب سایت به صورت قانونی و بدون دردسر درآمد کسب کنید و یا اگر شخصی هستید که برای کسب‌ و