در این مقاله روش هایی رو ارایه می کنیم که به شما در حفظ کسب و کار در شرایط فعلی کمک می کنه.
- اگر سایت ندارید همین الان برای خود یک سایت طراحی کنید.
- سایت یعنی پایگاه رسمی شما در اینترنت
- اگر شبکه اجتماعی تحت هر شرایطی از دسترس خارج شود، سایت به عنوان آخرین پایگاه فروش شما عمل می کند.
- برای درخواست سفارش سایت می توانید به اینجا مراجعه نمایید.
- حتما از مشتریان خود شماره موبایل و ایمیل دریافت نمایید.
- راه های مختلفی برای دریافت شماره موبایل و ایمیل از کاربر وجود دارد. شما می توانید یک فرم در سایت خود ایجاد کنید و در ازای یک محصول رایگان، اقدام به دریافت ایمیل یا شماره موبایل نمایید.
- هنگام ثبت نام کاربر در سایت می توانید فیلد های اختصاصی دریافت شماره موبایل و ایمیل را ایجاد نمایید.
- ارتباط خود را از طریق ایمیل و پیامک با مشتری حفظ نمایید.
- در بازه های مشخص اقدام به ارسال ایمیل و پیامک به مشتریان خود نمایید
- امکان خارج شدن از خبرنامه را برای کاربر فراهم نمایید.
- اگر سایت دارید، سئو سایت خود را در سطح بالایی نگه دارید.
- حتما سایت خود را به گوگل معرفی نمایید.
- نکات سئو را در سایت خود اجرا کنید
- برای تولید محتوا نوشتاری و ویدیویی وقت بگذارید و در سایت قرار دهید
- سرویس میزبانی سایت خود را به داخل ایران انتقال دهید.
- سعی کنید سرویس خود را به ایران انتقال دهید
- در صورت عدم تمایل به انتقال به ایران می توانید از سرویس های توزیع محتوا CDN ایرانی استفاده نمایید.
- یک شبکه اجتماعی ایرانی برای ارتباط مستقیم با کاربر انتخاب کنید.
- دسترسی به شبکه های اجتماعی خارجی برای اکثر مردم عادی در این وضعیت امکان پذیر نیست
- در حد امکان از شبکه های اجتماعی داخلی استفاده نمایید تا کاربران بیشتری بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند.
- از سامانه های گفتگو آنلاین در سایت استفاده نمایید.
- سامانه های گفتگو آنلاین در گوشه سایت شما قرار می گیرند و کاربران به صورت لحظه ای می توانند سوالات خود را از شما بپرسند.
- پاسخگویی لحظه ای کاربران را راضی نگه می دارد.
- به کمک پیامک های اطلاع رسانی، بازاریابی خود را زنده نگه دارید و حفظ کسب و کار خود را زنده نگه دارید:
- استفاده از خدمات اطلاع رسانی پیامکی در دسترس ترین راه ارتباطی است
- استفاده از پیامک در حال حاضر رابطه بین شما و کاربر را بیشتر حفظ می کند و تقریبا در لحظه می تواند پیام شما را مشاهده نماید.
- تمامی راه های تماس خود را در سایت قرار دهید.
- در قسمت فوتر سایت تمامی اطلاعات تماس خود را از جمله ایمیل سازمانی، شماره های تماس ثابت و موبایل، آدرس دفتر را قرار دهید
- در صورت امکان نمادهای اعتبار سنجی مثل اینماد را در سایت قرار دهید.
- اگر در ارسال ایمیل مشکل دارید، از سرویس های اختصاصی ارسال ایمیل استفاده نمایید.
- ممکن است در ارسال ایمیل با مشکل مواجه شوید. برای حل این موضوع می توانید از سرویس های اختصاصی ارسال ایمیل استفاده نمایید.
- این سرویس ها تقریبا اسپم نمی شوند و خیال شما را از بابت رسیدن ایمیل راحت می کند.
- از ایمیل مارکتینگ برای بازاریابی استفاده نمایید.
- یکی از کانال هایی که همیشه می توان برای حفظ ارتباط با مشتری استفاده کرد، ایمیل مارکیتینگ می باشد.
- دقت نمایید که اصول ارسال ایمیل انبوه را رعایت نمایید تا ایمیل های شما اسپم نشوند/
- از تبلیغات هدفمند استفاده نمایید.
- اگر می خواهید سریع تر به مشتری برسید از تبلیغات هدفمند استفاده نمایید.
- برای تبلیغات هدفمند حتما صفحه لندینگ خود را به خوبی طراحی کنید و فرم های دریافت اطلاعات از کاربر را در صفحه قرار دهید.
- از مشتریان فعلی خود بخواهید که شما را به دیگران معرفی نمایید.
- بهترین راه تبلیغ، معرفی شدن شما توسط دیگران هست، حتما به همراه محصولی که به کاربر تحویل می دهید، یک توصیه نامه زیبا طراحی کنید که مشتری بعد از رضایت کامل، شما را به دیگران معرفی نماید.
- حتی الامکان در سایت خود درخواست کنید که لینک محصولات شما را برای دیگران نیز ارسال نمایند تا افراد بیشتری با محصول شما آشنا شوند و تاثیر بهتری روی سئو سایت شما گذاشته شود.
- از افیلیت مارکتینگ (affiliate marketing) یا همکاری در فروش استفاده نمایید.
- برای حفظ کسب و کار, این روش بازاریابی مناسب فروشگاه هایی می باشد که می خواهند بازاریاب آنلاین داشته باشند و در ازای فروش محصول، پورسانت به کاربر پرداخت شود.
Responses