کارآفرینان با تجربه اغلب در مورد “باند پرواز” کسبوکارهایشان صحبت میکنند، که نشاندهنده باقیماندهی زمانی است که برای یک کسبوکار جوان تا زمانی که پرواز کند یا با شکست مواجه شود، باقیمانده است. این زمان معمولاً با تقسیم پول باقیمانده در بانک بر نرخ مصرف ماهیانهی سرمایهی کسبوکار یا تقسیم بر نرخ خالی کردن حساب محاسبه میشود. به عنوان مثال، یک کسبوکار نوپایی که یک میلیون دلار در بانک دارد و هر ماه صد هزار دلار مصرف میکند، باند پرواز متوقع برابر با ۱۰ ماه خواهد بود.
وقتی پول یک کسبوکار جوان تمام میشود، دو راه برای گسترش باند پرواز وجود دارد:
-
کاهش هزینهها: کاهش هزینهها میتواند شامل کاهش هر هزینهای باشد که در دوره بازخورد-ساختن-اندازهگیری-یادگیری مؤثر باشد. این چرخه میتواند به کاهش اتلافات منجر شود. کاهش هزینهها میتواند به کسبوکار کمک کند که بهطور آرامآرام بیشتر یاد بگیرد، اما باید مطمئن شوید که این کاهشها به اندازهی کافی نباشد تا کسبوکار به تعطیلی نزدیک شود.
-
جذب سرمایه بیشتر: کسبوکار میتواند سعی کند سرمایه بیشتری جذب کند تا باند پروازش را گسترش دهد.
اندازهگیری و بهبود باند پرواز
اندازهگیری دقیق باند پرواز کسبوکار نوپا از طریق محاسبه تعداد چرخشهای باقیماندهاش انجام میشود. این تعداد چرخشها نشاندهنده تعداد فرصتهایی است که کسبوکار دارد تا به طور بنیادین استراتژیهای خود را تغییر دهد. از لنز چرخشها استفاده کردن، به جای لنز زمان، یک راهحل دیگر برای بزرگکردن باند پرواز است. این به این معناست که کسبوکار باید سعی کند با هزینههای کمتر یا در زمان کمتر، به اندازهای که لازم است برای یادگیری معتبر، بیاموزد.
تمام تکنیکهایی که در مورد مدل نوپای کسبوکار مطرح شدهاند، این هدف را دنبال میکنند. بهبود باند پرواز اساسیترین چالش یک کسبوکار نوپاست و برای موفقیت در دنیای کسبوکار، لازم است که این چالش را با استراتژیهای مناسب و بهینهسازی منابع متحمل شوید.
Responses