قرارداد طراحی سایت 1402

نمونه قرارداد طراحی سایت

اگر قصد دارید از طریق طراحی وب سایت به صورت قانونی و بدون دردسر درآمد کسب کنید

و یا اگر شخصی هستید که برای کسب‌ و کارش نیاز به استخدام یک طراح  سایت دارد ولی هیچ منبع و یا نمونه قراردادی برای بستن قرارداد طراحی سایت در دسترس ندارد،‌ این نمونه قرارداد کمک بزرگی به شما در جهت داشتن یک توافق خوب می کند.

قرارداد طراحی سایت برای هر پروژه‌ای که شامل طراحی، توسعه و راه‌اندازی یک وبسایت است، بسیار مهم است. این قرارداد، توافق‌نامه‌ای بین مالک سایت و شرکت یا فردی است که وظیفه طراحی و توسعه سایت را بر عهده دارد.

اگر یکی از طرفین از تعهدات خود عقب بماند، قرارداد به عنوان یک مستند قانونی به دلیل دارا بودن اطلاعات دقیق در مورد حقوق و تعهدات هر دو طرف، به طرف دیگر اجازه می‌دهد که از طرف خودش به صورت قانونی دفاع کند.

چرا باید قرارداد طراحی سایت نوشت؟

با نوشتن یک قرارداد طراحی سایت، یک رابطه جدید حقوقی میان دو طرف برقرار می شود و طرفین با توجه به موضوع آن باید تعهداتی را نسبت به یکدیگر انجام دهند تا یک سایت طراحی و کامل شود.

در صورتی که یکی از طرفین این قرارداد نسبت به تعهدات خود کوتاهی کند، طرف مقابل می تواند به اقدامات قانونی متوسل شود تا طرف مقابل به اجرای تعهدات قانونی خود ملزم شود .
بنابراین مهم است که قرارداد نوشته شود و در زمان تنظیم آن، تمام پیش بینی های لازم توسط طرفین صورت پذیرد تا در آینده در صورت بروز اختلافات، منافع طرفین به خطر نیفتد.

هم چنین مطالعه کنید:   قرارداد سئو

نوشتن یک قرارداد از نقطه صفر چالش‌برانگیز و زمان‌بر می باشد. همچنین این امکان وجود دارد که طی روند تنظیم قرارداد یک یا چند نکته حیاتی را از یاد ببرید و آن را در قرارداد ذکر نکنید که احتمال دارد این موضوع در آینده مشکلاتی برای شما ایجاد کند.

به شما پیشنهاد می‌شود با صرف هزینه بیشتر، این کار را به یک متخصص قرارداد بسپارید تا از آینده کاری تان اطمینان داشته باشید.

اما اگر قصد دارید این روند هزینه کمتری داشته باشد می‌توانید از قرارداد از پیش‌تنظیم‌شده همیاروب استفاده نمایید که تمامی مؤلفه‌های ذکر شده را دارا هستند.
هر مسیری که انتخاب می‌کنید مهم نیست، فقط مطمئن شوید که در نهایت با یک قرارداد شخصی و قانونی کارتان را آغاز می‌کنید و به پایان می رسانید.

حتما توجه داشته باشید بعد از اتمام قرارداد، یک سند به عنوان پایان قرارداد بین یکدیگر تبادل کنید که کار با توجه به موارد ذکر شده به پایان رسیده است.

در ادامه به برخی از اهمیت‌های قرارداد طراحی سایت پرداخته می‌شود:

1- واضح بودن مسئولیت‌ها: قرارداد طراحی سایت موجب می‌شود که مسئولیت‌های طرفین در پروژه مشخص شود. به این ترتیب، در صورت وقوع اختلافات یا مشکلات، هر طرف می‌تواند به قرارداد مراجعه کند و حق خود را مطالبه نماید.

2- مشخص شدن زمان بندی پروژه: در قرارداد طراحی سایت، زمانبندی انجام پروژه مشخص می‌شود. این امر، موجب می‌شود که مالک سایت، در قبال پرداخت هزینه، به زمانبندی تعیین شده در قرارداد اعتماد کند.

3- تعیین قیمت و هزینه‌ها: در قرارداد طراحی سایت، قیمت و هزینه‌های پروژه مشخص می‌شود. این امر، موجب می‌شود که مالک سایت بداند که چه مقدار پرداخت کند و از سوی دیگر، شرکت یا فردی که وظیفه طراحی و توسعه را بر عهده دارد، به اطمینان از دریافت پرداخت می‌رسد.

هم چنین مطالعه کنید:   قرارداد محرمانگی چیست؟

4- تضمین حقوق مالکیت فکری: در قرارداد طراحی سایت، حقوق مالکیت فکری و مالکیت سایت به مالک سایت واگذار می‌شود.

5- نوشتن جزییات پروژه: در بخش پیوست می توانید جزییات دقیق پروژه را ذکر نمایید تا در صورت اختلاف به آن استناد کنید.

مفاد قرارداد به شرح زیر می باشد:

  • موضوع قرارداد
  • مدت قرارداد
  • مبلغ قرارداد
  • نحوه پرداخت
  • تعهدات کارفرما
  • تعهدات پیمانکار (طراح سایت)
  • تعهدات طرفین
  • مراحل اجرای پروژه
  • شرایط عمومی و قوانین حاکم بر قرارداد
  • حوادث غیر مترقبه
  • فسخ قرارداد
  • حل اختلاف

 

برای امتیاز به این نوشته روی ستاره ها کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
برای عضویت در خبرنامه ما و دریافت جدیدترین مقالات جذاب، ایمیل خود را وارد نمایید.

Responses

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Responses

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قرارداد محرمانگی چیست؟

قرارداد محرمانگی، سندی حقوقی است که در آن طرفین تعهد می‌کنند اطلاعات محرمانه‌ای که در جریان یک رابطه کاری یا تجاری به دست می‌آورند، فاش

قرارداد سئو

قرارداد سئو

قرارداد سئو یک ابزار مهم برای مدیریت پروژه های سئو است و دارای بسیاری از مزایاست که می تواند به شرکت شما کمک کند. در

قرارداد برنامه نویسی

قراداد برنامه نویسی یکی از دغدغه های برنامه نویس ها و توسعه دهندگان نوشتن قرارداد برنامه نویسی می باشد. یک قالب خوب قرارداد باعث می

قرارداد پشتیبانی هاست و دامنه

اگر می خواهید پشتیبانی هاست و یا یک دامنه را بر عهده بگیرید باید یک قرارداد با کارفرما عقد کنید که وظایف شما در آن