theme

چگونه برای کسب و کارمان اینترنتی سرمایه گذار جذب کنیم؟

تجزیه و تحلیل صنعت:
بازار فروش شما تا چه اندازه بزرگ است و چطور تغییر پیدا می‌کند؟ چه روندی روی آن تاثیرگذار است و آیا این تغییرات باعث بهبود آینده بازار خواهد شد؟ برای رسیدن به جواب این سوالات باید بررسی‌های زیر را انجام دهید:
شرایط کلی اقتصاد:
شرایط کلی اقتصاد در ناحیه مورد نظر چگونه است؟ قدرت خرید مردم در حال حاضر و چشم‌انداز اقتصادی آن در آینده به چه صورت است؟

به طور مثال می خواهید سایتی طراحی کنید که در آن به قشر دانشجو جزوه به صورت پی دی اف بفروشد، باید در نظر بگیرید که آیا دانشجو قدرت خرید آن جزوه را دارد و آیا خرید جزوه الکترونیک به نسبت نسخه چاپی برای دانشجو صرفه اقتصادی دارد یا نه.
عوامل اجتماعی:
تقاضا برای کسب‌وکار مورد نظر چگونه است؟ تحصیلات و درک مردم از کالاها و خدماتی که ارائه خواهیم داد در چه حدی است؟

به طور مثال آیا خرید از اینترنت بین دانشجو ها جا افتاده است یا نه، شاید خرید از اینترنت جا افتاده باشد اما استفاده از کتاب الکترونیک هنوز جایگاهی بین دانشجو ها نداشته باشد.
جهانی شدن: 
اگر کسب‌وکاری که قرار است راه‌اندازی کنید با بازار بین‌المللی در ارتباط است و در تعامل با سایر کشورها است باید به این مهم توجه کرد که سازمان‌های بین‌المللی و سیاست‌ها و فرهنگ‌های گوناگون حاکم بر آن، تاثیر مستقیم بر کسب‌وکار ما خواهند داشت که باید در طراحی مدل کسب‌ و کار با دقت هرچه تمام‌تر به آن توجه کرد.

آیا دانشجو های کشور های دیگر می توانند از این جزوه ها استفاده کنند، آیا امکان پرداخت برای دانشجویان خارج از کشور فراهم می باشد.؟

عوامل سیاسی، ضوابط و فناوری:
عوامل سیاسی، مقررات و قانون‌ها باید روشن شود. همچنین بررسی شود زیرساخت‌ها، سیستم حمل‌ونقل در پروسه تولید یا ارائه خدمات چگونه است؟ آیا کالا/خدمات ارائه شده اثرات سوء بر محیط‌زیست دارد یا خیر و آیا فرآیند تولید طبق استانداردهای بهداشتی صورت خواهد گرفت؟

آیا دانشجویان هدف، لبتاب یا تبلت برای خواندن جزوه ها دارند؟ و امکان استفاده از آن را در مکان کلاس دارند؟

عوامل محیطی و دموگرافیک:
عوامل محیطی از قبیل آلودگی هوا چه تاثیری بر کسب‌وکار و چه تاثیری روی محل زندگی، سن، علایق و امید به زندگی مشتری‌های آینده ما خواهد داشت؟

آیا در محیط دانشگاه دسترسی به اینترنت محدودیت دارد؟
تجزیه و تحلیل رقابتی: 
رقبایتان چه کسانی هستند و دارای چه نقاط ضعف و قدرتی هستند؟ در چه زمینه‌هایی می‌توانید از آنها پیشی بگیرید و چگونه؟ رقبایتان را به دقت بشناسید و روی نقاط قوت و ضعف آنان تمرکز کنید. این نکته را فراموش نکنید که آنها در موقعیتی هستند که تجربیاتشان به مراتب بیشتر از شما است که می‌خواهید در آینده وارد این کسب‌وکار شوید. با پیگیری و بررسی عملکردشان، چرایی حضور آنها در این کسب‌وکار را بهتر خواهید فهمید و به مرور فرا خواهید گرفت که چگونه می‌توانید سلایق مشتریان را به سمت خود جلب کنید.

 

آیا در زمینه فروش فایل تا کنون سایتی طراحی شده است، نقاط ضعف آنرا بررسی نمایید و سعی کنید که آنرا در سیستم خود پوشش دهید. هر آن می توانید در اینترنت جستجو کنید و اگر رقیبی وجود دارد را بررسی نمایید.

تجزیه و تحلیل مشتری:
مشتری‌های هدف شما چه کسانی هستند؟ در کجا متمرکز هستند و علایق، نگرش‌ها، اعتقادات و سبک زندگی‌شان چگونه است؟ دقیقا مشخص کنید که احتیاج‌هایشان چیست و سازمان شما چگونه می‌تواند آن احتیاج‌ها را برآورده کند؟

همه موارد بالا در مورد دانشجو قابل پردازش می باشد. معمولا دانشجو ها در دانشگاه حضور دارند، علاقه زیادی به اینترنت گردی دارند و با گجت های خود سرگرم هستند.

خدمات: 
چه کالا و خدماتی را قصد دارید در حال حاضر و در آینده ارائه دهید؟ در صورت ارائه کالا به چه مواد اولیه‌ای نیازمند هستید؟ آیا کسب‌وکار شما نیاز به کارمندان کارآزموده و تحصیلکرده دارد؟

در این مثال فروش جزوه های اسکن شده یا تایپ شده جز خدمات قابل ارائه به دانشجو ها می باشد. برای جمع آوری جزوه ها نیاز به هماهنگی با اساتید و گرفتن اجازه نشر برای جزوه ها می باشد.

مکان و ابزار مورد نیاز: 
محل تولید و مکان ارائه خدمات یا فروش کالاهایتان و میزان اندازه آن را مشخص کنید. حجم معاملات و تعداد مشتری‌های روزانه خود را محاسبه کنید. ابزار و وسایل مورد نیاز کسب‌وکارتان را به دقت فهرست کنید.

برای اینکار نیاز به طراحی سایت به همراه خدمات الکترونیک پرداخت می باشد.
طرح تولیدی:
دانستن اینکه چه مقدار، چه وقت و از چه مکانی خرید می‌کنید و اینکه چگونه موجودی خود را ارزیابی و اندازه‌گیری خواهید کرد می‌تواند در موفقیت یا شکست شما نقشی اساسی بازی کند. این ارزیابی باعث صرفه‌جویی در سرمایه شما می‌شود، کهنگی و از تاریخ مصرف گذشتن کالاهایتان را به حداقل رسانده و باعث می‌شود بر رقبا غلبه کرده و نبض بازار را در دست بگیرید. نتیجه آنکه فراهم آوردن اطلاعات کامل در این زمینه فوق‌العاده مهم و حیاتی است.

زمان طراحی، جمع آوری محتوا و فروش و گرفتن مجوز های درگاه پرداخت به صورت موازی امکان پذیر می باشد. برای هر قسمت می توان یک نیرو در نظر گرفت تا بتوان کار ها به طور موازی پیش بروند
طرح عملیاتی:
فعالیت اصلی شما چیست؟ چه مراحل مهمی باید طی کنید تا به هدف نهایی خود در انتهای سال یا سال پایانی طرح کسب‌وکارتان دست یابید؟ برنامه شما برای ارتقای کسب‌وکار چیست؟ به این معنی که از چه پتانسیل‌ها و نیروهایی دراین زمینه همانند سایر رقبا و سازمان‌های مشابه بهره خواهید گرفت. از چه تکنولوژی و فناوری‌هایی استفاده خواهید كرد؟ به‌عنوان مثال می‌توان به سیستم سفارش الکترونیکی یا تجهیزات صرفه‌جویی در انرژی نظیر نور و تهویه هوا اشاره کرد.

 

طرح بازاریابی:
چگونه به مشتری‌های مورد نظرتان دسترسی خواهید داشت؟ از چه تاکتیک‌ها و کانال‌های بازاریابی برای این منظور استفاده خواهید کرد؟ از چه سیستمی برای قیمت‌گذاری کالاها یا خدماتتان استفاده خواهید كرد؟ و از چه نام تجاری به‌عنوان معرف محصول خود در بازار استفاده کنید.

امکان به دست آوردن مشتری ها از طریق شبکه های اجتماعی که قشر دانشجو در آن حضور دارند.
منبع :

مدرسه کسب و کار

https://telegram.me/succeswork